فرهنگ‌سازی و مقابله با رسوم اشتباه

اقتصاد ایران: تیراندازی در مراسم مختلف از سالیان دور وجود داشته و و فعالان اجتماعی و فرهنگی تلاش می‌کنند با این معضل فرهنگی مقابله کرده و آسیب‌های آن را برای مردم توضیح دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، بدون شک وقتی صحبت از مؤسسه‌های اجتماعی می‌شود، کمک‌های مردمی و توزیع بسته‌های معیشتی اولین چیزی است که به یاد ما می‌افتد، اما مؤسسه‌های اجتماعی دیگری نیز وجود دارند که در راستای ارتقای فرهنگ و جایگاه خانواده ایرانی در جامعه امروز فعالیت می‌کنند.

صمد دقیقی اهل شهرستان یاسوج بوده و به عنوان پیمانکار خدماتی مشغول به کار است؛ علاوه بر آن فعالیت‌های وی مربوط به مؤسسه اجتماعی و فرهنگی می‌باشد که در سال ۱۳۹۷ آن را تأسیس کرده است.

فعالیت‌های آنان به صورت کارگروه‌های آموزشی، اجتماعی، کارگروه‌های ترک اعتیاد، مبارزه با بیسوادی و کارگروه‌های فرهنگی و در راستای هدف از بین رفتن فرهنگ‌های اشتباه و اصلاح باورهای اشتباه جامعه است‌.

آقای دقیقی در ابتدا که مؤسسه را تأسیس کرد، به همراه اعضای خانواده‌اش فعالیت‌های مؤسسه را انجام می‌داداما هرچه جلوتر رفت، اعضای بیشتری به مؤسسه اضافه شده و فعالیت‌ها بیشتر شد.

تیراندازی در مراسمات محلی، آسیب فرهنگی جدی در یاسوج محسوب می‌شود

یکی از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی منطقه یاسوج، تیراندازی در مراسم مختلف است که از سالیان دور وجود داشته و این مؤسسه در کارگروه‌های اجتماعی و فرهنگی تلاش می‌کند تا با انجام اقدامات صحیح، با این معضل فرهنگی مقابله کرده و آسیب‌های آن را برای مردم توضیح دهد. از این رو بارها در مراسم مختلف عروسی اتفاق افتاده که شلیک گلوله، منجر به آسیب اعضای حاضر در مراسم شده و خطرات جدی را به وجود آورده است.

از دیگر مشکلاتی که مردم منطقه به خصوص جوانان با آن مواجه هستند، نبود راه‌های مناسب برای برقراری ارتباط و آشنایی با فرد مناسب در جهت ازدواج است؛ به همین منظور دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای جوانان در کارگروه‌های ما برگزار می‌شود تا بتوانند با این کار، زمینه‌ساز ازدواج جوانان باشند.

بخشی از هزینه دوره‌های آموزشی و کارگروه‌ها را خود مؤسسه پرداخت می‌کند و بخش دیگری نیز با مساعدت سازمان ورزش و جوانان و استانداری، به انجام می‌رسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ