مردم باید از مزایای توسعه سواحل مکران بهره‌مند شوند

اقتصاد ایران: بندرعباس- نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: مردم باید از مزایای کوتاه مدت و میان مدت توسعه سواحل مکران بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در آئین گرامیداشت هفته وحدت شهرستان جاسک که با حضور علما و شخصیت‌های برجسته شیعه و سنی در این شهرستان برگزار شد، با اشاره به توصیه رهبر انقلاب به خود در خصوص بازگو کردن فضیلت‌های مردم، اظهار کرد: نمود و نماد وحدت و بصیرت مسلمانان همواره در فتنه‌ها مشخص می‌شود. در طول سالیان گذشته شاهد بروز فتنه‌های مختلفی بودیم؛ اما مردم شرق استان هرمزگان با درک صحیحی که از شرایط جامع داشتند، بصیرت خود را به نمایش گذاشتند.

وی، مشارکت بیش از ۷۰ درصدی در انتخابات را نشان دهنده بصیرت و فضیلت مردم شرق هرمزگان دانست و عنوان کرد: در فتنه سال‌های اخیر، علما و بزرگان شرق استان هرمزگان به خوبی درخشیدند و به نحوی که برای آرامش شرایط در استان‌های دیگر نظیر سیستان و بلوچستان وارد عمل شدند و اقدامات مؤثری را نیز انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که شیعه و سنی در استان هرمزگان از سال‌های گذشته با یکدیگر زندگی می‌کنند، تصریح کرد: نیاز امروز جامعه، حفظ وحدت حاکم میان مسلمانان و برنامه‌ریزی برای تقویت آن‌ها است که باید به خوبی از سوی علمای اسلام پیگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به این نکته که توسعه در هر منطقه‌ای محقق نمی‌شود مگر با مشارکت جوامع محلی، خاطرنشان کرد: اگر منافع مردم محلی استان‌های مرتبط با امر توسعه سواحل مکران در نظر گرفته نشود، توسعه پایدار و عادلانه محقق نخواهد شد.

وی، با اشاره به این نکته که مردم محلی باید در روند توسعه مکران سهیم باشند، خاطرنشان کرد: باید اقداماتی انجام شود که در کوتاه مدت و میان مدت مردم از مزایای توسعه سواحل مکران بهره‌مند شوند تا شاهد جلب مشارکت جوامع محلی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت تبیین موضوع وحدت، بیان کرد: مسئله وحدت بارها توسط بزرگان اسلام در طول تاریخ مطرح شده است. از طرفی دشمن نیز از مهم را نشانه گرفته است تا بتواند با ایجاد اختلاف به اهداف خود برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، تکثر مذاهب و قومیت‌ها در ایران را یک ظرفیت دانست و گفت: دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته است که از روی نقطه قوت ایران به آن ضربه بزنند و سعی دارند از ظرفیت قومیت‌های مختلف برای ایجاد اختلاف استفاده کنند.

وی، قرآن را باید به عنوان محور اجتماع در بعد وحدت دانست و عنوان کرد: جهان اسلام باید تمرکز خود را روی مسئله فلسطین بگذارد و برای شکست دشمنان اسلام و انسانیت وارد میدان شوند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، حج را یک کنگره سالیانه عظیم دانست و تصریح کرد: حج یک راهبرد عظیم فرهنگی و تبلیغی برای اهداف اسلام است که باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که از مکر شیعه و سنی تندرو نباید غافل شد، خاطرنشان کرد: شناسایی مارهای خوش خط و خال که در صفوف مسلمین رخنه می‌کنند و برای امت اسلامی دایه بالاتر از مادر می‌شوند و به نام اسلام برادر کشی را در جوامع اسلامی راه می‌اندازند، ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: آیا امروز وقت آن نرسیده است که آزادی اولین قبله‌گاه مسلمانان در دستور کار اسلام قرار گیرد و امت اسلامی برای تحقق این امر باید هماهنگ عمل کنند و ظرفیت‌های یکدیگر را در این مسیر قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که قدس شریف به لطف الهی و پیش قراولی برادران شیعه و سنی ایرانی آزاد خواهد شد، بیان کرد: افرادی که مدعی اسلام هستند و در برابر موشک‌های سنگین اسرائیلی ساکت هستند و اقدام به کمک‌های اقتصادی، نظامی و لجستیکی از دشمن اسلام می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که گفتمان مقاومت در برابر گفتمان سازش قرار گرفته است، گفت: مقاومت تنها راه آزادسازی قبله اول مسلمین است.

وی، رهبر انقلاب را دیده‌بانی بصیر و خبیر دانست و عنوان کرد: امروز محور وحدت اسلامی رهبر معظم انقلاب است و نباید اجازه دهیم دشمن به محور وحدت آسیبی وارد کند. ایشان به خوبی توطئه‌ها و مسائل دشمن را رصد می‌کنند و راه‌کارها را به مردم ارائه می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ