اجرای ۳۲ پروژه در شهرستان چهاربرج/سند چشم‌انداز تدوین شد

اقتصاد ایران: ارومیه - شهرستان جدیدالتاسیس چهاربرج در آذربایجان غربی با اجرای ۳۲ طرح عمرانی و تدوین سند چشم انداز یکی شهرستان هایی است که در مسیر توسعه قدم برداشته است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: شهرستان تازه تأسیس چهاربرج به دلیل موقعیت استراتژیک و جغرافیایی در بخش‌های کشاورزی اکولوژیکی و تجاری از ظرفیت‌های گسترده و ویژه ای برخوردار است به طوری این شهرستان به عنوان قطب مهم گردشگری خرید لوازم خانگی در استان آذربایجان‌غربی مطرح شده است.

شهرستان چهار برج با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر و ۱۴ روستا به دلیل موقعیت استراتژیک و آب و هوایی نقشی محوری در تأمین نیازهای منطقه دارد و با توجه به پتانسیل‌های موجود، توجه ویژه‌ای از سوی مسئولان به آن معطوف شده است.

شهرستان چهاربرج با توجه به پتانسیل‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری خود، در مسیر تبدیل شدن به یکی از مناطق کلیدی در توسعه اقتصادی و زیست‌محیطی استان آذربایجان‌غربی قرار دارد و اهم انبار غلات در جنوب استان نیز به شمار می‌رود.

اجرای ۳۲ پروژه در شهرستان چهاربرج/سند چشم‌انداز تدوین شد

اجرای ۳۲ طرح عمرانی در شهرستان چهاربرج

فرماندار شهرستان چهاربرج از اجرای ۳۲ طرح عمرانی در این شهرستان خبر داد و گفت: پروژه‌های احیای تالاب قره‌قشلاق و لایروبی رودخانه چرچر، لوله گذاری برای بیش از ٨٠٠ هکتار بخش کشاورزی، احداث ۴ سالن ورزشی، ۹ مدرسه، پیش بیمارستان و خانه‌های بهداشت روستایی از اهم این طرح‌های عمرانی است.

قادر حبیبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آمایش سرزمینی شش محور شامل اصلاح الگوی کشت، اجرا و تکمیل ۶٢ کیلومتری جاده بناب و چهاربرج و محمدیار، توسعه ناحیه و شهرک صنعتی، افزایش سرانه ورزشی و بهداشتی و آموزشی، توسعه زیرساخت‌های خدماتی از جمله برق و آب و گاز، محرومیت زدایی و رسیدگی به روستاها برنامه‌های مهم شهرستان برای عمران و آبادانی است.

وی ادامه داد: چهاربرج به دلیل شرایط مناسب طبیعی و همجواری با حوزه دریاچه ارومیه به عنوان پایلوت برای اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه انتخاب شده است که کاشت درختان گز یا به اصطلاح محلی یولقون، کشت پسته در سه هکتار و همچنین کشت غلات و زراعت درخت در زمینه احیای دریاچه ارومیه با اجرای این سه نوار سبز نقش مهمی در احیای دریاچه ارومیه بر عهده دارد.

فرماندار شهرستان چهاربرج از تصویب طرح انتقال آب با لوله در این منطقه و جایگزینی آن با کانال‌های بتنی انتقال آب خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در حال حاضر لوله برای انتقال آب به میزان ۵۲ کیلومتر خریداری و انبار شده است.

حبیبی مدیریت منابع آبی را از اهداف اجرایی طرح انتقال آب با لوله عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح آب مورد نیاز و پایدار بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان چهاربرج تأمین خواهد شد.

اجرای ۳۲ پروژه در شهرستان چهاربرج/سند چشم‌انداز تدوین شد

شهرستان چهاربرج صاحب پیش بیمارستان می‌شود

فرماندار چهاربرج در خصوص اقدامات بهداشتی و درمانی در این شهرستان نیز گفت: خانه بهداشت و سلامت این شهرستان با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجراست.

وی در پاسخ به این سوال که چهاربرج بیمارستان ندارد، ادامه داد: شهرستان تازه تأسیس چهاربرج با ظرفیت ۲۰ تخت صاحب پیش بیمارستان می‌شود، ظرفیت پیش بینی شده برای این پیش بیمارستان ۲۰ تخت بوده که در مسیر فیروز آباد کلنگ زنی و در حال احداث است.

فرماندار شهرستان چهاربرج اضافه کرد: در سطح کشور وزارت بهداشت برای پنج شهرستان مجوز پیش بیمارستان صادر کرده که شهر چهاربرج یکی از آنها است‌، این پیش بیمارستان در ۵ هکتار با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان هفته دولت امسال کلنگ زنی شده و در دو سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود.

اجرای ۳۲ پروژه در شهرستان چهاربرج/سند چشم‌انداز تدوین شد

۹ مدرسه در شهرستان چهاربرج در حال احداث است

حبیبی از احداث ۹ مدرسه در این شهرستان نیز خبر داد و افزود: همچنین در این شهرستان ۴ سالن ورزشی در چهاربرج با ۷۰ درصد پیشرفت، شعبانلو ۵۸ درصد پیشرفت، فسندوز با ۱۵ درصد و قپچاق با ۵۵ درصد پیشرفت در حال احداث هستند.

فرماندار شهرستان چهاربرج همچنین با اشاره به احداث مجمتع اداری این شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه نیز از مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان چهاربرج بوده و اجرای آن از سال گذشته آغاز و در حال حاضر با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

وی با اشاره به ایجاد شهرک صنعتی در این شهرستان نیز گفت: این شهرک با تکمیل زیرساخت‌های لازم آماده واگذاری به سرمایه گذاران است و جدول‌گذاری و زیرسازی شهرک صنعتی در دست اجرا است.

فرماندار چهاربرج با اشاره به طرح ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲، تشریح کرد: ایجاد دومین شهرک صنعتی در شهرستان چهاربرج در حال مطالعه است، افزود: ایجاد دومین شهرک صنعتی در ۵۰ هکتار به تصویب رسیده است که می‌تواند تا ۳۰۰ هکتار توسعه یابد.

اجرای ۳۲ پروژه در شهرستان چهاربرج/سند چشم‌انداز تدوین شد

تکمیل جاده بناب چهاربرج - محمدیار

حبیبی همچنین به سه پروژه مهم آسفالت راه روستایی در شهرستان چهاربرج اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها به طول بیش از شش هزار متر مربع افتتاح و به بهره برداری رسیده‌اند که برای اجرای این سه طرح در مجموع ۷۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در تمام روستاهای این شهرستان عنوان کرد: هم اکنون ۵۰ هزار مترمربع در داخل روستاهای این شهرستان طرح هادی در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان چهاربرج از تکمیل جاده ۶۲ کیلومتری بناب، چهاربرج و محمدیار به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل شهرستان نام برد.

حبیبی با اشاره به ظرفیت‌های اکولوژیکی این شهرستان شامل اکو توریسم و شیلات در فسندوز گفت: مجتمع پرورش ماهیان گرمایی فسندوز با دو هزار هکتار برای پرروش سیست آرتمیا در دشت‌های خاکی تغییر کاربری داده است، گفت: از این میزان ۲۰۰ هکتار در حال فعالیت است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ