دارچین برای فشارخون چه عوارضی دارد؟(بررسی علمی)

اقتصاد ایران: قطعا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه خاصی به مصرف ادویه های معطر چون دارچین دارید و این ادویه ها در برنامه غذایی شما نقش پررنگی دارند. مگر می شود ایرانی بود و طعم چای معطر به دارچین را یکبار امتحان نکرد. اگر طعم دارچین را دوست دارید و این ادویه معطر از چاشنی های اصلی غذای شماست پس شما مخاطب اصلی مقاله ما هستید. با ما همراه باشید تا حقایقی را در مورد این ادویه معطر برای شما بیان کنیم.

برای فشارخون بالا دارچین بخوریم یا نه ؟

قطعا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه خاصی به مصرف ادویه های معطر چون دارچین دارید و این ادویه ها در برنامه غذایی شما نقش پررنگی دارند. مگر می شود ایرانی بود و طعم چای معطر به دارچین را یکبار امتحان نکرد. اگر طعم دارچین را دوست دارید و این ادویه معطر از چاشنی های اصلی غذای شماست پس شما مخاطب اصلی مقاله ما هستید. با ما همراه باشید تا حقایقی را در مورد این ادویه معطر برای شما بیان کنیم.

از فشار خون تا مضرات دارچین برای فشار خون

خب قبل از ورود به موضوع مضرات دارچین برای فشار خون لازم است ابتدا بدانیم اصلا فشار خون چیست و چرا افراد دچار فشار خون می شوند. بدن انسان از مجموعه ای پیچیده به تشکیل شده که قلب یکی از اعضای حیاتی آن است. قلب برای ارسال خونی که سرشار از اکسیژن است نیاز به نیروی زیادی دارد. فشار خون همان مقدار نیرویی است که خون هر شخص برای عبور از رگ به دیواره ها وارد می کند. میزان این فشار باید در تعادل باشد فشار خون بالا یا پایین خود به بدن آسیب وارد می کند و باید کنترل شود. در چنین شرایطی آنچه اهمیت دارد رژیم غذایی مناسب و سالم است.

عوارض دارچین برای فشارخون

 

اولین گام در شناخت مضرات دارچین برای فشار خون کسب آگاهی است. این قابل درک است که ما ادویه های معطر را به جهت گیاهی و سالم بودن مصرف می کنیم. بیشتر مواقع متاسفانه عدم آگاهی در خصوص هر ادویه ای سلامت بدن ما را تهدید می کند. طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده در یک  سایت خارجی به نام  healthshots  دارچین یکی از ادویه های حساسیت زا است که باید در مصرف آن دقت لازم را داشته باشید. اگر شما آن دسته از افرادی هستید که صبح یا عصر یک لیوان چای با چاشنی دارچین میل می کنید باید بگوییم ما مصرف دارچین را برای شما منع نمی کنیم بلکه روش مصرف درست آن را به جهت بهبود سلامتی برای شما بیان می کنیم.

تاثیر دارچین در افزایش فشار خون

 

تا به این جا حتما تعجب کرده اید و سوال هایی در ذهنتان نقش بسته است که آیا  واقعا مصرف ادویه هایی مثل دارچین باعث فشار خون بالا می شود. صبور باشید پاسخ مشخص است همانطور که به مصرف این ادویه ها توصیه شده در کنارش محدودیت مصرف هم ذکر شده است. نباید در مصرف هیچ ماده خوراکی زیاده روی کرد. تمام این نکات بیان شده است تا یادآور این موضوع باشد که سلامت انسان در گرو ایجاد تعادل است.  زیاده روی در مصرف دارچین در کنار ایجاد حساسیت ممکن است برای گوارش و فشار خون شما نیز تاثیر منفی داشته باشد.  البته باید اشاره کرد که مصرف هیچ نوع ادویه ای به صورت مستقیم در افزایش فشار خون تاثیر گذار نیست. برای کاهش فشار خون بهتر است در مصرف برخی ادویه ها چون نمک و دارچین بیشترین حساسیت را داشته باشید. لازم به ذکر است در سایت مارال دشت دارچین را تحت عنوان بهترین دمنوش برای نفخ شکم معرفی کرده است.

 

افراد مبتلا به فشار خون بالا بدانند

 

امروزه دیگر کمتر کسی هست که دچار فشار خون نباشد. در هر خانواده حداقل یک نفر از این بیماری رنج می برد. رعایت رژیم غذایی و ایجاد تعادل در مصرف مواد غذایی یکی از فاکتور های مهم در حفظ سلامت بدن است. همه ما خوب می دانیم که سلامتی بزرگترین نعمتی است که باید از آن به خوبی مراقبت کرد و مراقبت چیزی جز دقت در رژیم غذایی نیست. داشتن یک رژیم غذایی سالم با در نظر گرفتن هرم نیازی بدن به داشتن سلامت بدن کمک می کند. دقت داشته باشید ادویه هایی از قبیل دارچین به خودی خود ایجاد مشکل نمی کنند اما اگر شخص  بیماری های زمینه ای داشته باشد موجب تشدید بیماری یا موجب ایجاد واکنش و تداخل دارویی می شود.

مضرات دارچین برای فشار خون

 

دارچین هم مانند هر ادویه دیگر در کنار خواص فراوان مضراتی هم دارد که چنانچه مورد غفلت واقع شود نتایج بدی بر بدن شما خواهد گذاشت. در مضرات دارچین برای فشار خون باید اشاره کرد مصرف بیش از اندازه یا مصرف سرخودانه در صورت داشتن فشار خون و عدم مشورت با پزشک مشکلات حادی ایجاد می کند. خطر خونریزی یکی از عوارض جانبی مصرف دارچین است. افرادی که داروهایی برای انعقاد مصرف می کنند باید در مصرف دارچین دقت لازم را داشته باشند.

 ایجاد حساسیت هم یکی دیگر از عوارض مصرف دارچین است که با حساسیت پوستی یا سوزش معده خود را نشان می دهد. لازم به ذکر است که ضربان قلب باید در تعادل باشد تند یا کند کار کردن ضربان قلب خود نشانه بیماری است. افزایش ضربان قلب باعث ایجاد مشکلات قلبی می شود در چنین شرایطی مصرف بیش از اندازه دارچین منجر به افزایش ضربان قلب می شود.

مصرف دارچین و تداخل دارویی

توجه داشته باشید که مصرف هم زمان برخی ادویه ها چون دارچین با داروهای قلب و عروق یا فشار خون ایجاد تداخل کرده و زیاده روی در مصرف آن تاثیر دارو را کاهش می دهد. طبق برخی تحقیقات مصرف دارچین با برخی دارو ها احتمال آسیب رسیدن به کبد را افزایش می دهد. همچنین طبق تحقیقاتی که صورت گرفته و در سایت medical news today ذکر شده است دارچین بر سطح گلوکز خون نیز تاثیر دارد.  اگر دارچین را به خاطر عطری که دارد دوست دارید و دچار بیماری زمینه ای هم هستید قبل از مصرف دارچین حتما با پزشک خود مشورت کنید. قطعا پزشک شما راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد. توصیه های پزشک به شما کمک می کند تا فشار خون خود را کنترل کنید.

کلام آخر برای مضرات دارچین برای فشار خون 

به عنوان سخن پایانی در خصوص مضرات دارچین برای فشار خون باید اشاره کرد شما هر قدمی که برای حفظ سلامتی بدن خود بر می دارید مسیر را برای زندگی با کیفیت تر هموار می کنید. آنچه ما گفتیم حاصل تحقیقات و مطالعات ثابت شده است و ادامه مسیر و تصمیم نهایی با شما است. شمایی که حفظ سلامتی اولین فاکتور مهم زندگی تان است.

سوالات متداول برای عوارض دارچین برای فشارخون

آیا باید دارچین را به طور کامل از برنامه رژیم غذایی خود حذف کنیم؟

همانطور که اشاره شد مصرف هیچ ادویه ای به طور مستقیم باعث افزایش فشار خون نمی شود بلکه ممکن است ایجاد تداخل دارویی کند. پس صحبت ما حذف کامل نیست بلکه توصیه می کنیم به اندازه و در تعادل مصرف کنید.

افراد مبتلا به فشار خون چه مقدار دارچین مصرف کنند؟

افراد مبتلا به فشار خون بالا باید رژیم غذایی متناسب خود را داشته باشند. مصرف بیش از اندازه ممکن است از میزان تاثیر گذاری دارو ها کم کند.

خطر دارچین بر بیماری های زمینه ای؟

 اگر بیماری زمینه ای دارید مصرف ادویه هایی چون دارچین را با دستور پزشک مصرف کنید. حساسیت و تداخل دارویی تنها در صورتی است که شما در مصرف دارچین زیاده روی کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ