مؤلفه‌های شکست رژیم صهیونیستی در عملیات موشکی یمن

اقتصاد ایران: عملیات بی‌سابقه دیروز یمنی‌ها در پرتاب موشک بالستیک مافوق صوت به حومه تل‌آویو مجموعه‌ای از مؤلفه‌های شکست را برای رژیم صهیونیستی رقم زد که رسانه‌های عبری‌زبان نیز به آن اذعان کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری العهد لبنان در مقاله‌ای به بررسی مؤلفه‌های شکست راهبردی رژیم صهیونیستی در عملیات موشکی نیروهای مسلح یمن که دیروز انجام شد، پرداخته و ابعاد این شکست و مفاهیم و مؤلفه‌های آن را بررسی کرد.

یحیی سریع در تشریح این عملیات گفت که موشک بالستیک مافوق صوت یمنی موفق شده به هدف مورد نظر اصابت کند، در حالی که سامانه‌های دفاع هوایی رژیم صهیونیستی با وجود طی مسافت ۲۰۴۰ کیلومتری از سوی این موشک، طی ۱۱ و نیم دقیقه نتوانستند آن را رهگیری کند.

این گزارش تاکید کرد که مؤلفه‌های این شکست کاملاً آشکار است و محافل صهیونیستی نیز به آن اذعان کرده‌اند. از جمله این اعتراف‌ها مربوط به یوسی میلمن تحلیلگر ارشد مسائل امنیتی رژیم صهیونیستی بود که ابراز داشت که با وجود اینکه پرواز این موشک حدود ۲۰ دقیقه به طول انجامیده، اما مجموعه کاملی از سامانه‌های چند لایه‌ای دفاع هوایی رژیم صهیونیستی از جمله سامانه حیتس و فلاخن داود و گنبد آهنین و جنگنده‌های اسرائیل و سامانه‌های ایجاد پارازیت در رادار نتوانستند آن را متوقف کنند.

سایت صهیونیستی والا که به محافل امنیتی این رژیم نزدیک است، نوشت که ماهواره‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل که باید مراکز شلیک احتمالی موشک‌ها از یمن را رصد کنند، در رصد این موشک ناکام ماندند. تصاویر ماهواره‌ای باید حرارت منتشره شده در نتیجه فعالیت موتور موشک را رصد می‌کردند و این موضوع را به ارتش اسرائیل ابلاغ می‌کردند. کشتی‌های ناوگان دریایی آمریکا و اسرائیل در دریای سرخ نیز باید این موشک را رهگیری می‌کردند. علاوه بر اینکه رادار دوربرد «ایکس» نیز که در النقب راه اندازی شده، یا سامانه راداری «آرو» باید مختصات این موشک را شناسایی می‌کرد که همگی در این امر ناکام ماندند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز ابعاد تازه‌ای از این شکست را فاش کرده و خبرنگار این شبکه گفت که زمان مورد نیاز برای حرکت موشک بالستیک در این مسافت ۲۰۰۰ کیلومتری حدود ۱۵ دقیقه است که این زمان برای شناسایی و رهگیری موشک بسیار زیاد است، حال این سوال مطرح می‌شود که موشک مذکور در کدام مرحله شناسایی شد؟

العهد در ادامه گزارش خود به پیامدهای مستقیم این عملیات برای تخریب وجهه نظامی رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت که این وجهه بیش از پیش دچار فروپاشی شده است.

این گزارش به دو عامل نمادین مورد توجه یمنی‌ها در این عملیات اشاره و آنها را بررسی کرد:

عامل اول استفاده از نام شهر یافا بود که برای دومین بار در عملیات یمنی‌ها مورد توجه قرار گرفته است. پیش از این نیز یمنی‌ها در جولای گذشته یک هدف نظامی را با موشک مافوق صوت هدف قرار دادند که باعث غافلگیری محافل صهیونیستی شده بود.

نکته دوم اینکه در بیانیه رسمی که در این خصوص منتشر شده، آمده است که بیش از ۲ میلیون صهیونیست برای اولین بار در تاریخ موجودیت رژیم صهیونیستی به پناهگاه‌ها رفته‌اند که نشان دهنده تأثیرگذاری و قدرت یمنی‌ها در جنگ پشتیبانی غزه است. به گونه‌ای که تهدیدات یمنی‌ها تمامی اراضی اشغالی را در بر می‌گیرد و اهرم فشار بزرگی بر این رژیم است.

طبعاً انگیزه این عملیات تضعیف دشمن صهیونیستی و از بین بردن پروپاگاندای برتری امنیتی و نظامی این رژیم و وارد کردن خسارت‌های نظامی و مادی به اسرائیل و به نابودی کشاندن تعداد زیادی از موشک‌های رهگیر آن بود که طبعاً در روند رهگیری و انهدام موشک مذکور موفق عمل نکردند و یمنی‌ها به تمامی اهداف مورد نظر دست پیدا کردند.

العهد انتخاب زمان مناسب برای این عملیات در سالروز ولادت پیامبر اکرم اسلام بنا بر یکی از روایت‌ها را نیز مهم ارزیابی و تصریح کرد که این موضوع نشان دهنده عمق ایدئولوژی جهاد در راه خداوند متعال است که سید عبدالملک الحوثی رهبر جریان انصار الله نیز در تمامی سخنرانی‌های خود به آن اشاره دارد.

در پایان این مقاله آمده است که جبهه مقاومت در تمامی شاخه‌های خود از غزه گرفته تا جنوب لبنان و یمن و عراق، عمق سرزمین‌های اشغالی را در معرض هدف قرار داده‌اند. امروز تل‌آویو بیش از هر زمان دیگری در معرض هدف است. یمنی‌ها دوبار این منطقه را مورد حمله قرار داده‌اند و حزب یگان‌های نظامی رژیم صهیونیستی را در عمق سرزمین‌های اشغالی هدف قرار می‌دهد و روز به روز بر عمق اهداف خود در مراکز نظامی و شهرک‌های صهیونیستی می‌افزاید، به نحوی که این حملات به حیفا و صفد رسیده است. مقاومت فلسطین نیز ثابت کرده است که حملات موشکی آن می‌تواند تل آویو و شهرک‌هایی فراتر از منطقه غلاف غزه را هدف قرار دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ