میزان طلاق در استان ایلام ۲۲ درصد کاهش یافت

اقتصاد ایران: ایلام-استاندار ایلام گفت: در سال جاری میزان طلاق در استان ایلام ۲۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر روز سه‌شنبه در نشست شورای اجتماعی و کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان و خانواده اظهار داشت: یکی از الزامات تشکیل مدارس وجود مشاور است، کمبود مشاور مدارس در استان به عنوان یک خلا دیده شده و تاکید کردیم که استان نیازمند ۱۷۰ نفر مشاور مدارس است و پیگیری‌های لازم برای جذب این تعداد مشاور انجام شد و ۲۰۰ مشاور در استان به‌کارگیری شد.

وی عنوان کرد: بر اساس گزارش وزارت کشور که آمار آن در کل کشور احصا شده است میزان خودکشی بانوان در استان ایلام هفت رتبه تنزل یافت و این در حالی است که استان ایلام در این آسیب اجتماعی رتبه نخست را در کشور داشت و اکنون جایگاه هشتم را در کشور دارد.

ی افزود: در اقدام به خودکشی (بانوان و آقایان) در جایگاه نخست کشور بودیم که خوشبختانه با اهتمام سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و تلاش مجموعه‌های فرهنگی استان از نظر تعداد خودکشی جایگاه استان ۵ رتبه تنزل یافته است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره بانوان تاثیرگذار استان، گفت: امروز زنان در استان ایلام جایگاه ویژه‌ای دارند و جزو زنان تاثیرگذار استان هستند. در کنگره زنان تاثیرگذار استان که اخیراً در استانداری برگزار شد از بین ۶۰۰ نفر از بانوانی که مستندات عملکرد خود را ارایه داده بودند ۲۴ بانوی برتر برگزیده شدند و از این تعداد ۸ نفر در مقیاس ملی رتبه نخست را کسب کردند.

وی با تاکید بر این مطلب که نباید تصور شود که زنان از حقوق تعیین شده خود محروم هستند، بیان داشت: ای گاه زنان در استان ایلام ارتقا یافته است و بانوان استان امروز در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نقش‌آفرین هستند.

بهرام‌نیا عنوان کرد: ایلام استان ۲۸ کشور از نظر میزان طلاق در سال ۱۴۰۲ و در ۱۴۰۳ میزان طلاق در استان ۲۲ درصد کاهش یافت.

وی با قدردانی از سمن‌ها، عملکرد این مجموعه‌ها را در کاهش آسیب‌های اجتماعی استان بسیار مهم و اثرگذار ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه کارکرد سمن‌ها در استان قابل قبول است که نیاز است بیشتر تقویت شوند. تجربه نشان داده که هر اندازه در این حوزه بیشتر کار شود توفیقات ما در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز بیشتر شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها فارغ از نگاه سیاسی به منظور خدمت به مردم تشکیل می‌شود که ضرورت دارد متناسب با نیاز مناطق، سمن‌ها ایجاد شوند.

وی در پایان به کنگره بزرگ اربعین اشاره کرد و خواستار فعالیت سمن‌ها در این حوزه شد و گفت: هم‌چون شهید مرتضی آوینی که در مقطع بسیار سخت و سهمگین دوران دفاع مقدس با دوربین و قلم خود در جریان رگبار گلوله‌ها، خبر و فیلم تهیه کردند و با هنرنمایی این صحنه‌ها را به رشته تصویر درآوردند و روایت کردند، سمن‌ها نیز روایت‌گر زیبایی اربعین باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ