اجرای ۱۸۹۰ ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری

اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان، تصریح کرد: ۱۸۹۰ برنامه ویژه استان در سامانه سادم ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر ذوالفقاری پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: جنگ تحمیلی در شرایطی آغاز شد که تنها ۱۹ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود و کشور ثبات بالایی نداشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری افزود: ارتش ایران در زمان آغاز جنگ تحمیلی ارتشی بود که در زمانی مقابل مردم ایستاده بود و برخی نیروهای آن همچنان با نظام ستمشاهی بودند و درواقع ارتش ایران حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد قدرت داشت سپاه پاسداران نیز تنها وظیفه تأمین امینت داخلی را برعهده داشت اما با تمامی این شرایط دشمن حتی نتوانست یک وجب از خاک ایران را تصاحب کند.

وی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس موجب تغییر نگرش مردم ایران شد، ادامه داد: در زمان جنگ جهانی اول حدود ۵۰ درصد از جمعیت ایران از بین رفت، در سایر جنگ‌هایی که در طول تاریخ در ایران رخ داد نیز کشور ضربات سهمگینی را متحمل شد به همین علت نیز اهمیت دفاع مقدس برای کشور ما بسیار بالا است.

ذوالفقاری عنوان کرد: مردم ایران در جنگ تحمیلی با دستان خالی و به فرمان امام خمینی (ره) به کمک نیروهای نظامی شتافتند و حتی زنان نیز در این دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند که تعداد شهدای زن ما نیز گواه این امر است همچنین بانوان بسیاری وجود داشتند که پشت جبهه به حمایت از رزمندگان می‌پرداختند و همین حضور آحاد مردم در جنگ یکی از اساسی‌ترین عوامل پیروزی ایران بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروزه یکی از وظایف مهم رسانه‌ها تبیین عظمت و مفاهیم دفاع مقدس است، اضافه کرد: اگر آموزه‌های دفاع مقدس مانند ایثار، جهاد، شهادت و… در نهادهای دولتی و مردمی نهادینه شوند مانند دوران جنگ تحمیلی موفقیت‌های بزرگی حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: ستادهای مربوطه در مرکز استان و شهرستان‌ها از حدود دو ماه قبل تشکیل شدند و برنامه‌ریزی های لازم صورت گرفت که درنتیجه ۱۸۹۰ برنامه و فعالیت توسط ۱۶۱ کاربر در سامانه سادم ثبت شده است.

ذوالفقاری یادآور شد: ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری در چندین حوزه شامل کتاب، شعر و خاطره، آثار هنری، نشست‌های تخصصی، همایش‌ها و یادواره‌ها همچنین رسانه‌ای و تبلیغی برنامه‌ریزی شده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سالانه بیش از ۶۰ عنوان کتاب توسط این اداره‌کل در حوزه دفاع مقدس منتشر می‌شود، امسال نیز حدود ۴۰ عنوان کتاب تولید شده که در ایام هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شوند نکته دیگر این است که ۱۰ کتاب از ۴۰ مورد ذکر شده کتاب صوتی هستند که رونمایی خواهند شد.

وی افزود: تجلیل از کتاب‌خوان‌های دفاع مقدس، اهدای کتاب به مخاطبان جامعه هدف، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوانی، برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و… نیز بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده در حوزه کتاب هستند.

ذوالفقاری با اشاره به برنامه‌های حوزه شعر و خاطره، ادامه داد: برگزاری شب شعر دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های تخصصی ادبی شعرای دفاع مقدس، برگزاری شب خاطره‌ها، تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی ظفر و… از جمله این برنامه‌ها هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: نشست تخصصی تبیین عملیات‌های دفاع مقدس امسال با محوریت عملیات والفجر ۸ و نقش استان در این عملیات برگزار خواهد شد همچنین نشست‌های نقد آثار ادبی و هنری دفاع مقدس و برگزاری حلقه‌های صالحین نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: یادواره شهدای اقشار، تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری اردوهای جهادی، همایش پیاده‌روی خانوادگی، دیدار و سرکشی از جانبازان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس که در بستر بیماری هستند نیز در ایام هفته دفاع مقدس اجرا خواهند شد.

ذوالفقاری تصریح کرد: در حوزه رسانه‌ای و تبلیغی برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس، فضاسازی محیطی، تولید و نشر محتواهای دفاع مقدس، اجرای تبلیغات شهری، صدور بیانیه، سخنرانی فرماندهان دفاع مقدس در نمازهای جمعه و… در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه محوری هفته دفاع مقدس، یادآور شد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در تهران مهم‌ترین برنامه این هفته است که در مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز به صورت وبیناری برگزار می‌شود و ۱۲۰۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در آن حضور خواهند داشت در شهرستان‌ها، شهرها و روستاها نیز این برنامه از طریق گیرنده‌های تلویزیونی اجرا می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به یاد شهید شاخص کشور شهید ظهر خالدی که از استان چهارمحال و بختیاری است و کم سن‌ترین شهید کشور محسوب می‌شود مقرر است در ۵۶۶ آموزشگاه استان زنگ دفاع مقدس با عنوان «زنگ ظفر» نواخته شود، رژه نیروهای مسلح همچنین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان به شمار می‌آیند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ