حوزه‌های علمیه تعطیل‌بردار نیست/ تدوین نظام جامع تعلیم و تربیت

اقتصاد ایران: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از تدوین نظام جامع تعلیم و تربیت خبر داد و گفت: حوزه‌های علمیه و تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل پیش از ظهر سه شنبه در آئین مشترک آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا (س) اظهار کرد: حوزه‌های علمیه و تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست اما روزهایی را برای توان و انرژی بیشتر به منظور تلاش بیشتر در نظر می‌گیرند.

وی افزود: آنچه که امروز درد گمشده بشریت دوره ماست مسأله تربیت است. تربیت در عصر حاضر متناسب با نیاز بشر باید لباس جدید بر تن کند. محتوا همان محتواست، اما نوع و روش گفتمان مفاهیم باید نو و قاعده مند شود.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران از جمله سنگربانان مقدم عرصه تعلیم و تربیت هستند که باید طبق مقتضیات روز نقش آفرین باشند.

حجت‌الاسلام فاضل تأکید کرد: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تغییرات بسیار زود جابجا می‌شود و اتفاق می‌افتد اگر بخواهیم از این تغییرات فاصله بگیریم می‌بازیم، بنابراین در همه عرصه‌هایی که به ما واگذار شد باید مسئول باشیم.

وی از تدوین نظام جامع تعلیم و تربیت خبر داد و اظهار کرد: در این راستا درختواره گرایشی و دانشی حوزه‌های علمیه خواهران با حدود ۳۰۰ رشته و گرایش تائید و تصویب شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به بیان گزارشی از فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و افزود: در عرصه پژوهش تعدادی مجلات علمی تخصصی و علمی پژوهشی تأسیس شده که ماحصل تلاش و کوشش طلاب منتشر شود.

وی برگزاری میزگردها و کرسی‌های آزاداندیشی و استفاده از پایگاه استنادی اسلام را از دیگر تلاش‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد.

حجت‌الاسلام فاضل گفت: ما در زمینه بهره مندی از همه خدماتی که شورای انقلاب فرهنگی ارائه می‌کند پیشرو هستیم تا بتوانیم تعلیم و تربیت را به روز کنیم.

وی با بیان اینکه در عرصه تبلیغ تلاش‌های زیادی صورت گرفته است، گفت: سفر اربعین فرصت خوبی برای کنشگری طلاب خواهر بود.

حجت‌الاسلام فاضل گفت: طرح تعالی اربعین از جمله فعالیت‌های نوظهور بود که به ثمر نشست. همچنین راه اندازی قرارگاه‌های فرهنگی در مدارس علمیه نیز مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در عرصه ساماندهی هیأت‌های امنا در مدارس علمیه که پشتیبان مدارس علمیه هستند جلسات خوبی برگزار شد و برنامه ریزی و نظارت در این زمینه فعال است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد: در زمینه هوش مصنوعی تلاش‌های خوبی صورت می‌گیرد اما آهنگ پیشرفت در این عرصه ممکن است متناسب با شرایط روز نباشد.

وی به ظهور رساندن حمکرانی اسلامی را مهم دانست و گفت: بنیاد فقه باید از مدیریت درست و صحیح پشتیبانی کند و امیدواریم همه در این عرصه خودمان را به روز کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ