تولد دوباره «دارا و سارا»

اقتصاد ایران: معاون فرهنگی کانون پرورش فکری مراسم گشایش نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان از طراحی جدید عروسک «دارا و سارا» در این جشنواره خبر داد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم گشایش نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان صبح روز سه‌شنبه، 27 شهریور در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، صادق کیانی‌مقدم به همراه عروسک‌ها روی صحنه آمد و آیین حرکات کردی را به‌جا آورد و وحید خسروی نیز با عروسک معروف «عمو بلفنجک» به هنرنمایی و اجرای برنامه پرداخت.

سپس دبیر نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان روی صحنه آمد و خطاب به نوجوانان و حاضران در این مراسم گفت: نمی‌دانید که چند وقت است منتظر هستیم تا شما بیایید و یک عالمه عشق و ذوق در وجود ما هست تا بتوانیم میزبان شما باشیم. نوجوانان عزیز! آینده‌سازان فردا! به این جشنواره خوش آمدید. همکاران من هم در برگزاری جشنواره شبانه‌روزی زحمت می‌کشند و امیدواریم جشنواره خوبی داشته باشیم. امیدوارم اگر به این رشته علاقه دارید موفق باشید و بعد به جشنواره‌های دیگر هم راه یابید.

سارا روستاپور افزود: اما یادتان باشد به هر جشنواره‌ای هم بروید خاطره‌های خوب این رویداد از یادتان نمی‌رود چون جشنواره برای شما اهمیت قائل شده و جشنواره‌ای در حد فجر برای‌تان برگزار کرده تا بدانید چه‌قدر ارزشمند و توانمند هستید و آینده ایران به دست شماست.

کانون پرورش فکری , تئاتر ,

وی در ادامه گفت: از مدیرعامل کانون تشکر می‌کنم که از وقتی به مرکز تئاتر آمد، تئاتر رونقی گرفته چون مهم است که یک مدیر، دغدغه تئاتر و کودکان و نوجوانان را داشته باشد.

سپس فرهاد فلاح، رئیس نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان گفت: بخش ملی این جشنواره بعد از هفت سال وقفه برگزار می‌شود و این اتفاق خوبی است. هفته گذشته جشنواره ملی سرود را برگزار کردیم و این هفته جشنواره نمایش را داریم و این نشان می‌دهد موج جدیدی از فعالیت‌های هنری و فرهنگی در بین کودکان و نوجوانان شکل گرفته آن‌چه این روزها در جشنواره می‌بینیم دستاورد مربیان کانون است.

فلاح اضافه کرد: این جشنواره حاصل کار یک سال نیست شاید یک مربی 10 سال تلاش کرده تا امروز این نتیجه را در صحنه مرکز تولید تئاتر ببینیم. اگرحمایت‌های مدیرعامل کانون از بحث تئاتر نبود، وضعیت تئاتر کودک و نوجوان کانون و حتی کشور این نبود. از ایشان تشکر می‌کنم.

معاون فرهنگی کانون در ادامه گفت: از خانم روستاپور به عنوان دبیر جشنواره که شب و روز تلاش کرد و از هر چه داشت گذاشت تا جشنواره خوب برگزار شود و از همه همکاران تشکر می‌کنم. همه شبانه‌روزی تلاش کردند پس از این جا به بعد جشنواره دیگر به دست شماست امیدوارم با همت و شور و شوق شما اتفاق‌های خوبی رخ دهد.‌

فلاح در پایان تصریح کرد: طرح جدیدی از عروسک «دارا و سارا» در این جشنواره‌ متولد می‌شود و فضای جدیدی را از فعالیت‌های فرهنگی و هنری خواهیم دید.

نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تا روز 30 شهریور 1403 در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون و مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ