«السنوار» چگونه باعث شکست اطلاعاتی اسرائیل شد؟

اقتصاد ایران: روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اعلام کرد که یحیی سنوار از سیستم ارتباطی خاصی استفاده می‌کند که باعث شکست اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی در یافتن وی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی به ناتوانی رژیم صهیونیستی و سرویس‌های امنیتی این رژیم در پیدا کردن محل استقرار یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در محیط کوچک غزه اشاره و تاکید کرد که این موضوع به علت استفاده سنوار از سیستم ارتباطی خاصی است که خودش در زندان‌های رژیم صهیونیستی آن را طراحی کرده است.

این روزنامه می‌افزاید که وی از برقراری مکالمات تلفنی و نوشتن نامه و دیگر راهکارهای ارتباط الکترونیک که امکان رهگیری آن وجود دارد، امتناع می‌ورزد و در عوض سیستم پیچیده‌ای از نامه نگاری‌های کذگذاری شده و نیز نوشته‌های دستی را دنبال می‌کند تا بتواند عملیات حماس را در محل اقامت خود در غزه مدیریت و فرماندهی کند.

این روزنامه می‌افزاید که سبک خاص ارتباطی سنوار، سرویس‌های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را به دردسر انداخته است، نامه نگاری‌های سنوار در درجه اول به صورت دست نویس است و از سوی دیگر از طریق اعضای مورد اطمینان حماس و با عبور از دست چند واسطه به دست میانجی‌ها و مذاکره کننده‌ها می‌رسد.

این روزنامه می‌افزاید که این نامه‌ها معمولاً کد گذاری شده است و کدها بر اساس شرایط و زمان‌های مختلف و مبتنی بر سیستمی که سنوار و دیگر اسرای فلسطینی آزاد شده از زندان در زمان اسارت طراحی کرده اند، تهیه شده است.

وال استریت ژورنال تاکید می‌کند که این سیستم ارتباطی به ویژه بعد از شهادت صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و یکی از مؤسسان بخش نظامی این جنبش پیچیده‌تر از قبل شده است.

عزمی القیشاوی کارشناس مجموعه بحران‌های بین‌المللی که در غزه زندگی کرده است، می‌گوید: اعضای حماس می‌دانند در صورت استفاده از سیستم‌های الکترونیک رهگیری می‌شوند، لذا سنوار ارتباطات در حماس را به روش‌های قدیمی برگردانده است.

بر اساس ارزیابی‌های رژیم صهیونیستی، سنوار سالهای متمادی خود را برای جنگ بزرگ با اسرائیل آماده کرده است که از جمله این آمادگی‌ها ایجاد شبکه گسترده‌ای از تونل‌ها است.

مایکل میلشتاین مسئول سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی می‌گوید که احتمالاً بخشی از این آمادگی‌ها شامل ایجاد سیستم ارتباطی ویژه‌ای است که راهکارهای تکنولوژی مدرن برای جمع آوری اطلاعات را دور می‌زند.

بر اساس این گزارش، حماس از یک سال پیش تاکنون از یک سیستم تلفنی داخلی در تونل‌ها استفاده می‌کند. یحیی سنوار نیز این مکالمات تلفنی را با میانجی‌ها دنبال می‌کند و در این تماس‌ها از کدهای مختلفی استفاده می‌کند تا نام‌های مستعار و زمان‌ها را به طرف مقابل منتقل کند. سنوار گاه از اسامی افراد همراه با خود برای مخفی نگه داشتن نام خود استفاده می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ