توقف احکام کمیته‌های انضباطی به دستور وزیر بهداشت

اقتصاد ایران: معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از توقف احکام کمیته‌های انضباطی برای دانشجویان به دستور وزیر بهداشت خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسعود حبیبی اظهار کرد: پس از حوادث سال‌های 1401 و 1402 در دانشگاه‌ها، احکامی از سوی کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها و کمیته مرکزی وزارت بهداشت، صادر شده بود که بعد از فروکش کردن آن، مقام معظم رهبری تاکید داشتند که باید با رأفت اسلامی با دانشجویان برخورد شود. با دستور وزیر بهداشت، احکامی که برای دانشجویان در سال‌های 1401 و 1402 صادر شده، با بهره‌گیری از رویکرد جذب حداکثری رهبر فرزانه انقلاب، ایده محوری وفاق ملی رئیس جمهور و همچنین در راستای افزایش سرمایه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایجاد امید و انگیزه در بین دانشجویان و جوانان عزیز و شروعی پر نشاط برای دانشگاه‌ها در آغاز سال تحصیلی، متوقف شد و دانشجویان دوباره به محل تحصیل خود باز خواهند گشت.

وی افزود: دکتر پزشکیان نیز از روز اول ریاست جمهوری تاکید داشت که حتما احکام انضباطی دانشجویان معترض بازبینی شود و دانشجویان به تحصیل برگردند، چراکه بسیاری از دانشجویان نسبت به مراحل طی شده برای صدور حکم و همچنین لحاظ نکردن فرصت اعتراض و نداشتن فرصت دفاع، گلایه داشتند.

به گفته معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، برای افزایش انسجام ملی و علقه دانشجویان به کشور عزیزمان ایجاب می‌کرد تا با بخشش و بزرگ‌ منشی با خطاهای احتمالی برخورد شود.

وی یادآور شد: در شیوه‌‌نامه اجرایی پیش بینی شده، روسای دانشگاه‌ها می توانند درخواست بررسی و بازبینی احکام، حتی احکام قطعی را به کمیته مرکزی انضباطی ارائه کنند و وزیر بهداشت نیز اختیار دارد که احکام کمیته انضباطی را معلق کند و پیشنهاد رسیدگی و تخفیف و بخشش احکام را به شورای مرکزی انضباطی ارائه دهد.

حبیبی با بیان اینکه تمام احکام کمیته انضباطی در دو سال گذشته چه حکم اخراج که البته زیاد نیست، چه انتقال به دانشگاه‌های دیگر و یا تعلیق، مشمول بررسی مجدد شد، از توقف تمامی احکام تا زمان بررسی مجدد خبر داد و گفت: این دانشجویان از ترم تحصیلی جدید در دانشگاه‌های خود ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل می‌شوند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ