با هرگونه فعالیت اقتصادی در خیابان سی‌تیر مخالفم

اقتصاد ایران: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:با هرگونه فعالیت اقتصادی در خیابان سی تیر مخالفم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست شصت و سومین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، به نامگذاری ۲۷ شهریورماه، بنام روز ملی شعر و ادب پارسی در تقویم رسمی کشور اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: زبان و ادبیات فارسی نه تنها یکی از گنجینه‌های فرهنگی و تاریخی ارزشمند ایران و از غنی‌ترین و زیباترین زبان‌های ادبی شناخته می‌شود، بلکه به عنوان یک هویت ملی و مکتبی ما نیز هست؛ این روز به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شاعر بزرگ و بلند آوازه ایران استاد محمدحسین شهریار به پاس خدمات ارزشمند وی به فرهنگ و ادب ایران زمین تعیین شده است.

وی افزود: همه ما برای زنده نگه داشتن این هویت ملی باید تلاش کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه فرارسیدن ۱۷ ربیع‌الاول و آغاز هفته وحدت که مصادف با میلاد حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) و امام جعفر صادق (علیه السلام) است را به همه مسلمین جهان تبریک گفت و با اشاره به نامگذاری این روز بنام اخلاق و مهرورزی گفت: مهرورزی از زیباترین آموزه‌های اخلاقی است که نقش سازنده و مؤثری را جهت گرایش انسان‌ها به سوی حق و عدالت ایفا می‌کند.
وی همچنین با یادآوری روز ۳۱ شهریور ماه، سالروز دفاع ۸ ساله امت اسلامی ایران در برابر تجاوز همه جانبه دشمنان، و آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

چمران با استقبال از اقدام نظامی اخیر کشور انصارالله یمن، در مبارزه با جنایت و نسل کشی‌های رژیم صهیونیستی و مورد اصابت قراردادن منطقه یافا (تل‌آویو) با موشک بالستیک فراصوت در واکنشی اظهار داشت: هدف قرار دادن مناطق حساس نظامی در قلب سرزمین‌های اشغالی با موشک‌های پیشرفته و طی کردن مسیر دوهزار کیلومتری و گذر از موانع تسلیحاتی یک پیروزی بزرگ است.

وی اضافه کرد: رژیم جعلی اسرائیل، که در کنار حمایت‌های کامل آمریکا و کشورهای غربی، مدعی است از بالاترین و بروزترین تکنولوژی‌ها نظامی دنیا برخوردار است، چنین در مقابل موشک‌های یمنی‌ها ذلیل شده است و این برای جهان اسلام و کشورهای ناهی ظلم و ستم یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود؛ امیدواریم این رژیم متوجه شود که دورانش به سر رسیده و محکوم به نابودی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با ابراز تأسف از استمرار جنایات خود علیه ملت مظلوم فلسطین و به رغم مخالفت‌های مردم دنیا حتی ملت کشورهای حامی اسرائیل، در خصوص این نسل کشی‌ها گفت: متأسفانه شمار شهدای غزه از ۴۱ هزار نفر فراتر رفته و تعداد زخمی‌ها از ۴۶ هزار نفر عبور کرده است.

وی تاکید کرد: در این بین متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی نه تنها این جنایات را تقبیح نکرده و واکنشی نشان نداده‌اند، بلکه این کشتارها را حمایت هم می‌کنند و همچنان فلسطینیان را با سلاح‌های امریکایی و بمب‌های ارسالی کشورهای غربی به شهادت می‌رسانند؛ ملت‌های دنیا بداند که دولت‌هایی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و برخی کشورهای حامی این رژیم در منطقه همگی در این کشتارها شریک هستند.

چمران در تقبیح جنایات رژیم صهیونیستی و کشتارهای وحشیانه مردم غزه به سخنان روزهای گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران در خصوص ضرورت اتحاد میان مسلمین و کشورهای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: بارها تاکید شده که اگر مسلمانان جهان در مقابل زیاده خواهی ها و وحشی گری های رژیم صهیونیستی باهم متحد واقعی باشند آنها هیچگاه توان چنین اقداماتی را نخواهد داشت؛ تعداد مسلمانان جهان به حدی است که به راحتی می‌توانند اثرات این رژیم جعلی را از سراسر کره زمین پاک کنند، اما متأسفانه آنها یا سکوت می‌کنند و یا حتی برخی با آنها همکاری دارند.

وی در واکنشی مبنی بر آغاز فعالیت‌های اقتصادی در خیابان سی تیر این بار با برپایی غرفه‌های صنایع دستی با انتقاد از طرح این موضوع گفت: اولاً ما تلاش‌های بسیاری صورت دادیم تا این معضل و تصمیم غلط حل شود و چالشی که برای مراکز اطراف این خیابان همچون بیمارستان، وزارت خارجه، کتابخانه ملی و… به وجود آمده بود مرتفع شود؛ دوماً اینکه آنجا خیابان است و نمی‌شود که مغازه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این انتقاد خود تاکید کرد: اگر این کار را می‌خواهند انجام دهند باید مصوبه داشته باشند؛ باید این موارد در طرح تفصیلی آورده شود، نه اینکه همچون دوره‌های قبل شهردار منطقه ۱۲ تصمیم بگیرد و سال‌ها مردم را دچار ناراحتی و گرفتاری کند.

چمران خطاب به مطرح کنندگان این موضوع تصریح کرد: آیا تکرار یک تصمیم غلط کافی نبود؟ ما به شدت مخالف هستیم چرا که در دوره‌های گذشته هم این اتفاق رخ می‌داد اما مورد تصویب هیئت بررسی هم قرار نگرفت.

وی در پایان یادآور شد که در دوره گذشته هم می‌خواستند دو خیابان را به عنوان زیست شبانه معرفی کنند که خوشبختانه مورد تأیید هیأت بررسی هم قرار نگرفت و عملیاتی نشد؛ از این رو بنده با همه تلاش‌هایی که برای برقراری دوباره این چنین فعالیت‌ها می‌کنند این کار را ممنوع و خلاف قانون میدانم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ