انتخاب دبیرکل هلال احمر زیر ذره‌بین انتقادات

اقتصاد ایران: در پی انتصاب دبیرکل جدید هلال احمر از سوی رئیس این سازمان، انتقادات بسیاری نسبت به این انتخاب از سوی فعالان حوزه امداد و نجات مطرح شده است. دکتر هادی عبداللهی در یادداشتی این تصمیم را مغایر با روح بشردوستانه و تخصصی هلال احمر دانسته و از رئیس‌جمهور محترم خواسته است تا به مسئولیت خود در قبال این انتصاب پاسخگو باشد.

در روزهای اخیر، رئیس جمعیت هلال احمر، میثم افشار را به عنوان دبیرکل جدید این جمعیت منصوب کرد. این انتصاب با واکنش‌های بسیاری همراه شده، چرا که افشار پیشتر در حوزه اجتماعی فعالیت داشته و تجربه او با ماهیت تخصصی و بشردوستانه هلال احمر همخوانی ندارد. دکتر هادی عبداللهی با صراحت اظهار داشته که چنین انتخاب‌هایی می‌تواند به اعتماد عمومی، امدادگران، داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال احمر آسیب بزند.

عبداللهی این انتصاب را نامناسب دانسته و بر این باور است که مدیریت افشار باید در نهاد تخصصی خود مورد استفاده قرار گیرد، نه در سازمانی با رسالت بشردوستانه همچون هلال احمر. به نظر او، جمعیت هلال احمر پر از افرادی با تجربه و متخصص است و انتصاب اخیر به هیچ وجه منطقی و مناسب نبوده است.

او همچنین به سیاست‌های پیر حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، اشاره کرده و از ارتباطات و لابی‌گری او برای حفظ موقعیت خود انتقاد کرده است. عبداللهی بر این باور است که هلال احمر باید تحت مدیریت فردی نخبه، خلاق و توانمند قرار گیرد که بتواند تحولات اساسی و لازم را در این سازمان رقم بزند.

وی همچنین یادآور شد که پیام رای اکثریت مردم، تغییر وضعیت موجود و کنار گذاشتن مدیران ناکارآمد است و این خواست باید اولویت داشته باشد. عبداللهی از رئیس‌جمهور محترم خواسته تا مسئولیت خود در قبال این انتصاب را بپذیرد و به نارضایتی عمومی توجه کند، چرا که این موضوع «حق‌الناسی» بر گردن اوست.

در نهایت، دکتر عبداللهی هشدار داده که زمان برای اصلاحات و تحولات در کشور محدود است و مسئولان باید هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ