مدیرعامل اینتل تأیید کرد: تیم آبی برای جبران زیان و بازیابی ارزش سهام به دو شرکت تقسیم می‌شود

اقتصاد ایران: اینتل رسماً به دو شرکت مستقل تقسیم می‌شود تا بزرگ‌ترین تغییر در ۴۰ سال اخیر خود را تجربه کند.

اینتل تصمیم گرفته است بخش تولید تراشه‌های خود را به‌طور کامل جدا کند. تیم آبی می‌خواهد با این کار، میلیاردها دلار ازدست‌رفته‌اش را جبران و از سقوط شدید قیمت سهامش جلوگیری کند. پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، در بیانیه‌ای رسمی گفت که بخش تولید تراشه‌ به شرکتی مستقل تبدیل خواهد شد و ارتباط آن با اینتل به‌طور کامل قطع می‌شود.

با تقسیم‌شدن اینتل، کسب‌وکار اینتل فاندری هیئت‌مدیره‌ی عملیاتی خود را خواهد داشت و درآمد مالی خود را جدا از اینتل گزارش خواهد کرد. تیم آبی ساخت کارخانه‌های جدید در لهستان و آلمان را به‌مدت دو سال متوقف می‌کند؛ زیرا انتظار دارد تقاضا برای تراشه در این مدت کم باشد. ساخت کارخانه‌های جدید در آریزونا، اورگان، نیومکزیکو و اوهایو همچنان ادامه خواهد داشت.

اینتل می‌خواهد بخشی از سهام خود در Altera، شرکتی را که در زمینه‌ی تولید تراشه‌های قابل برنامه‌ریزی تخصص دارد و در سال ۲۰۱۵ خریداری کرد، بفروشد. اینتل حدود دو سوم از املاک و مستغلات جهانی خود را خواهد فروخت. تیم آبی در بیانیه‌اش می‌گوید که دولت جو بایدن تا سه میلیارد دلار بودجه به‌منظور ساخت تراشه‌ برای ارتش آمریکا به این شرکت اعطا کرده است.

چنین تغییراتی احتمالاً برای اینکه اینتل دوباره به‌عنوان تولیدکننده‌ی پیشرو در حوزه‌ی تراشه‌ به موفقیت برسد، بسیار مهم خواهند بود. علاوه‌بر مشکلاتی که پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ دارند، اینتل در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴، ۱٫۶ میلیارد دلار ضرر کرد و تنها در بخش تولید تراشه‌ در سال ۲۰۲۳، متحمل هفت میلیارد دلار زیان شد. پیش‌تر اینتل اعلام کرد که ۱۵ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج می‌کند و حالا می‌گوید که تقریباً به نیمی از آن هدف دست پیدا کرده است.

مقاله‌ی مرتبط
  • در سراشیبی سقوط؛ اینتل چگونه جایگاه برترش در صنعت تراشه را از دست داد؟

گلسینگر می‌گوید: «همان‌طور که پیش‌تر گفتم، این تحول، بنیادی‌ترین دگرگونی اینتل طی بیش از ۴۰ سال گذشته محسوب می‌شود. از زمان گذار از تولید حافظه به پردازنده، چنین اقدام اساسی‌ای را به انجام نرسانده بودیم. در آن مقطع زمانی به موفقیت دست یافتیم و این‌بار نیز موفق خواهیم شد و اینتل را برای دهه‌های آتی به شرکتی قدرتمندتر تبدیل خواهیم کرد.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ