دانشنامه حقوق ایران حاصل تلاش بی‌وقفه حقوق‌دانان است

اقتصاد ایران: دانشنامه حقوق ایران حاصل تلاش بی‌وقفه حقوق‌دانان، اساتید و فضلای رشته حقوق با نظارت کاظم موسوی بجنوردی و سرپرستی علمی مصطفی محقق داماد است.

خبرگزاری مهر؛ گروه فرهنگ و ادب: مریم سادات محقق داماد استاد دانشگاه و وکیل دادگستری یادداشتی با عنوان «دانشنامه حقوق ایران حاصل تلاش بی‌وقفه حقوق‌دانان» نوشته و آن را برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است.

مشروح متن این یادداشت را در ادامه می‌خوانید؛

دانشنامه یا دائرةالمعارف مجموعه یا عصاره‌ای از اطلاعاتی درباره همه شاخه‌های دانش یا شاخه مشخصی از آن است. آنچه که سال‌ها توسط اندیشمندان و متخصصان یک حوزه خاص از دانش بشری بیان شده است؛ بازخوانی و خلاصه می‌شود و در نهایت آنقدر صیقل می‌خورد تا گوهری از آن حاصل شود.

این گوهر همان خروجی مطالب دانشنامه‌ها است. از نظر من دانشنامه همان لغت‌نامه نیست. لغت‌نامه‌ها به‌معنی هریک از سرمدخل‌هایشان که معمولاً یک واژه‌اند، می‌پردازند اما دائرةالمعارف‌ها حاوی اطلاعات بیشتر درباره سرمدخل‌ها هستند. هرچند در مواردی تعیین مرز این دو، چندان آسان نیست.

و اما دانشنامه حقوقی پیش‌رو حاصل تلاش بی‌وقفه و چندساله بسیاری از اساتید و فضلای رشته حقوق با نظارت جناب کاظم موسوی بجنوردی و سرپرستی علمی مصطفی محقق داماد است که در نوع خود از نظر جامعیت و وثاقت بی‌نظیر است. زیرا از نزدیک شاهد آن بوده‌ایم که با چه وسواس و دقت عملی تمامی مطالب این دانشنامه و ارجاعاتش چندین مرتبه بازنگری و بررسی شده است.

اکنون ضمن بزرگداشت نام اساتیدی که در نگارش این مطالب سهیم بوده‌اند می‌توان به اساتیدی چون محمود آخوندی، ایرج گلدوزیان، سیدمحمد قاری‌سیدفاطمی، ابراهیم بیگ‌زاده و جلیل قنواتی اشاره کرد؛ مفتخریم که مجموعه‌ای ارزشمند از مداخل حقوقی را تقدیم نگاه تک‌تک حقوقدانان و حقوق‌خوان‌ها کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ