مظنون ترور ترامپ از ایران چه خواسته بود؟

اقتصاد ایران: مظنون به ترور ترامپ فردی ۵۸ ساله و اهل هاوایی است و طبق ادعای سرویس مخفی آمریکا ۱۱ ساعت در اطراف زمین گلف ترامپ با تفنگ در انتظار فرصتی مناسب برای شلیک به ترامپ بوده است.

عصر ایران: فرد مظنون دستگیر شده برای تلاش به منظور ترور ترامپ، پیشتر در کتاب خود از ایران خواسته بوده تا ترامپ را ترور کند.

به نقل از آسوشیتدپرس، "رایان وسلی روث" ۵۸ ساله، پیشتر در کتاب خود از ایران خواسته بود که  ترامپ را بکُشد.

روث در کتابی که ظاهرا در سال ۲۰۲۳ با عنوان "جنگ پیروز نشدنی اوکراین" نگاشته؛ ترامپ را یک "احمق" توصیف کرده - هم به خاطر حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ هوادارانش به ساختمان کنگره و هم به دلیل خروج یکجانبه از توافق برجام - و در مورد ایران نوشته: "شما آزادید که ترامپ را ترور کنید." 

وی با عذرخواهی از ایران به خاطر اینکه خود به ترامپ رای داده است، گفته است باید بخشی از تقصیر را برای "کودکی که ما برای رئیس‌جمهور بعدی خود انتخاب کردیم و در نهایت بی‌مغز بود" بپذیرد.

روث، ۵۸ ساله، یکشنبه پس از آن دستگیر شد که مقامات سرویس مخفی آمریکا گفتند این فرد در شهر " وست پالم بیچ" ایالت فلوریدا با یک تفنگ در حومه زمین گلف ترامپ و در فاصله حدود ۴۰۰ متری او، در تعقیب ترامپ بوده تا او را ترور کند.

به گفته مقامات سرویس مخفی آمریکا، او 11 ساعت در محلی نزدیک به زمین گلف ترامپ کمین کرده بوده تا او را در فرصتی مناسب ترور کند.

سوابق فعالیت ها و اظهار نظرهای آنلاین روث در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که او مسیر ثابت و دیدگاه مشخصی درباره حمایت از مواضع محافظه کارانه و یا لیبرال نداشته و به طور مداوم خط عوض می کرده است.

اما آخرین دیدگاه های این شهروند آمریکایی، حامی حزب دموکرات و طرفدار پروپاقرص حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه بوده است و به نظر می رسد به همین خاطر مواضع ترامپ درباره جنگ اوکراین به مذاق او خوش نیامده است.

او در سابقه فعالیت ها و اظهار نظرهای آنلاین خود در فضای مجازی به‌عنوان مردی با گذشته جنایی، خشم فراوان و دیدگاه‌های مختلف از چپ به راست، از جمله حمایت از شخصیت های با دیدگاه متناقضی همچون برنی سندرز، تولسی گابارد و نیکی هیلی و ترامپ ظاهر شده است. 

روث در توییتی در ژوئن 2020، پس از قتل جورج فلوید توسط پلیس آمریکا، گفت که رئیس جمهور وقت ترامپ می تواند با صدور یک فرمان اجرایی برای پیگرد تخلفات پلیس، در انتخابات مجدد پیروز شود. 

با این حال، در سال‌های اخیر، به نظر می‌رسد این شهروند آمریکایی از حمایت از ترامپ سرخورده شده و به سمت دموکرات ها تمایل پیدا کرده است.

او در ماه آوریل در پستی در شبکه اجتماعی ایکس در حمایت از بایدن نوشت: "دموکراسی در رای گیری است و ما نمی توانیم ببازیم."

روث در کتاب خود نوشته : "از اینکه مردم از من می‌پرسند دموکرات یا جمهوری‌خواه هستم خسته می‌شوم و از قرار گرفتن در یک دسته امتناع می‌کنم."

او در این کتاب نوشته اگر دنیا توسط زنان اداره می‌شد، بهتر بود، زیرا "به نظر می‌رسد که کل مشکلات جهان حول مردانی با هوش و رفتار کودکانه می‌چرخد."

او بارها در رسانه های اجتماعی درباره اوکراین و سایر درگیری ها پست می گذاشت و وب سایتی داشت که به دنبال جمع آوری پول و استخدام داوطلبان برای مبارزه به نفع اوکراین در جنگ با روسیه بود. 

روث در یک ویدئو از خود که در فضای مجازی منتشر کرده، می گوید:" من برای اوکراین می‌جنگم و می‌میرم."

او پیشتر در مصاحبه ای با نیویورک تایمز مدعی شده که بلافاصله پس از آغاز حمله روسیه در فوریه 2022 به اوکراین سفر کرده تا مردم را به جنگیدن با روسیه تشویق کند.

او همچنین ادعا کرده برای بی خانمان ها در هاوایی خانه می سازد.

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ