وزیر صمت: به خودروسازان برای افزایش تولید ارز می‌دهیم

اقتصاد ایران: عصر خودرو- وزیر صمت می‌گوید در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تولید خودرو هستیم و با خودروسازان گفت‌و‌گوهایی داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، سید محمد اتابک امروز در حاشیه نوزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران در دور دهم در جمع خبرنگاران، گفت: دغدغه هایی که امروز از سوی فعالان بخش خصوصی مطرح شد بخشی از آن را ما می توانیم در وزارت صمت با همفکری بخش خصوصی بر طرف کتیم که بخشی از آن مربوط به تعرفه ها و بخشی های دیگر است. لذا بخشی مه در وزارت صمت قابل حل  است حتما حل می کنیم.

وزیر صمت اظهار داشت: اما بخشی از مسائل بین بخشی است و مربوط به وزارتخانه های دیگر نیز می شود لذا ما این را به صورت کوتاه، میان و بلند مدت برنامه ریزی کرده ایم تا با همفکری مرتفع شود.وی بیان داشت: تولید امروز نیاز به سرمایه گذاری دارد و نیاز به نهادهایی مثل انرژی دارد و امیدواریم اینها را حل کنیم.

اتابک اظهار داشت: در برنامه هفتم ما کنترل ها را بر جاهایی که ارز خاص نمی دهیم نخواهیم کرد و شرایط را برای جایی که ارز عادی می گیرند کنترل نمی کنیم اما نظارت داریم و براساس نظارت بر زنجیره به قیمت ها نگاه می کنیم.

وی در مورد تامین ارز واردات خودرو نیز بیان داشت: از منبع بانک مرکزی تامین شده است.اتابک گفت: امیدواریم آرامش در بازار خودرو ایجاد شود و ما باید با خودروسازها هم در افزایش تولید صحبت کنیم که برنامه‌ریزی در حال انجام است، مقداری ارزبری دارند و باید ارز بدهیم که بتوانند افزایش تولید دهند.

وی افزود: برق را نباید در کارخانجات قطع کنیم تا بتوانند تولید را انجام دهند، از طرفی واردات خودرو هم انجام شده است، امیدواریم آرامش ایجاد شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ