تیم ملی بایدپوست اندازی کند/کیفیت زمین کیفیت بازیکنان را نشان داد

اقتصاد ایران: کارشناس فوتبال گفت: کیفیت زمین ورزشگاه هزاع بن زاید نشان داد که بازیکنان ما عملکرد بهتری دارند و در پایان هم نتیجه بازی به سود ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران سه شنبه شب در دور دوم مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در شهر العین امارات میهمان تیم ملی این کشور بود و در پایان موفق شد با تک گل مهدی قایدی این تیم را شکست دهد و در گروه A با شش امتیاز در رده دوم جدول قرار گیرد.

سیامک رحیم پور کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با این بازی اظهار داشت: بازی بسیار خوبی بود یعنی با توجه به پیروزی روحیه بخش ۳ بر یک تیم امارات مقابل قطر که به نوعی دیدار این دو تیم برای تماشاگرانشان مانند یک بازی دربی می‌ماند، پیروزی پر گل مقابل قطر نشان داد که تیم امارات رشد بسیار خوبی داشته است اما نقاط قوت و ضعفی هم داشت که خوشبختانه کادر فنی تیم ایران به خوبی بازیکنان امارات را آنالیز کرد و با برنامه‌ریزی که داشتم مقابل تیم امارات قرار گرفتیم.

استفاده از دو بازیکن نام آشنا در قلب دفاع از نکات بارز تیم ملی بود

او ادامه داد: کادر فنی ایران در این بازی اصلاً ریسک به خرج نداد و در قلب دفاع از دو بازیکن نام آشنا و با تجربه (خلیل زاده و کنعانی زادگان) استفاده کرد که این دو نفر بارها در کنار هم چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی بازی کرده‌اند و درک متقابلی از هم دارند. در سمت راست از صالح حردانی استفاده کردیم و استفاده از میلاد محمدی به این دلیل بود که می‌خواستیم از سرعت این بازیکن بیشتر استفاده کنیم و در دیدار قبلی با امارات هم بازیکنان این تیم از سمت راست دروازه ما را باز کردند و به نظر می‌آمد که حملات این تیم از سمت چپ و راست زمین بیشتر باشد.

تیم ملی بایدپوست اندازی کند/کیفیت زمین کیفیت بازیکنان را نشان داد

چینش ترکیب تیم ملی با هدف گل نخوردن بود

کارشناس فوتبال تصریح کرد: در دیدار شب گذشته، سعید عزت اللهی و امید نورافکن دو هافبک دفاعی تیم ما بودند و با چینش دو هافبک دفاعی، کادر فنی ایران نشان داد که هدف اصلی تیم ملی گل نخوردن است و بعد از آن رسیدن به گل؛ در جلوی هافبک دفاعی علیرضا جهانبخش و مهدی قایدی در سمت راست و چپ حضور داشتند و در ادامه سامان قدوس و مهدی طارمی بازیکنان خط حمله ما بودند که بازیکنان حریف هم به نظرم شناخت خوبی نسبت به بازیکنان ایران داشتند. در مسابقات رسمی و حرفه‌ای نهایتاً اولین چیزی که باشگاه‌ها، تیم‌های ملی کادر فنی و بازیکن در نظر می‌گیرند گرفتن ۳ امتیاز است که در بازی قبل برای ایران این اتفاق افتاد و در مقابل امارات هم بازیکنان ما برای کسب پیروزی وارد زمین شدند که خدا را شکر به این مهم نیز دست یافتند.

تیم ملی بایدپوست اندازی کند/کیفیت زمین کیفیت بازیکنان را نشان داد

عدم برگزاری بازی در دبی یک دلیل داشت

او افزود: به نظرم برگزاری بازی در شهر العین تنها یک معنی داشت و آن هم این بود که با توجه به تعداد کمتری که از ایرانیان در این شهر حضور دارند اماراتی‌ها با این کار می‌خواستند فشار را روی تیم خودشان کاهش دهند تا تعداد ایرانی کمتری به ورزشگاه بیایند. کادر فنی در این بازی به این درک رسیده بود که از مهدی قایدی استفاده کند. این بازیکن شرایط خیلی خوبی در لیگ امارات دارد و از طرفی بازیکنان اماراتی را به خوبی می‌شناسد و در خط حمله می‌تواند مؤثر باشد و دقیقاً این اتفاق افتاد و روی یک عملکرد فردی که قایدی داشت تیم ملی توانست به گل دست یابد.

کیفیت زمین روی عملکرد بازیکنان تأثیر خوبی داشت

رحیم پور عنوان کرد: یکی از مهمترین بخش‌های این بازی نسبت به دیدار با قرقیزستان وضعیت زمین بود که تأثیر بسیار زیادی روی عملکرد تک تک بازیکنان ایرانی گذاشت و باعث شد که کیفیت بازی نسبت به بازی با قرقیزستان بالاتر رود و این نشان می‌دهد که متأسفانه ما در کشورمان بعد از این همه سال نتوانستیم ابزارهای لازم را برای تیم مهیا کنیم. ما در حقیقت در تیم ملی از بازیکنانی استفاده می‌کنیم که بیشتر آنها در کشورهای خارجی و در بهترین زمین‌های ممکن فوتبال بازی می‌کنند. بازی روی زمین و بازی با توپ نیاز به زمین مناسب و خوب دارد که در اینجا مشخص کرد که وقتی زمین کیفیت داشته باشد عملکرد بازیکنان نیز بهتر خواهد بود.

او تصریح کرد: ایران در نیمه دوم بازی حرفه‌ای و منطقی ارائه داد و تیم امارات هرچه به دقایق پایانی بازی نزدیک می‌شدیم فشار خود را روی دروازه ما بیشتر می‌کرد و از سمت راست و چپ حملات بسیار زیادی کرد که کادر فنی باید برای این دو خطوط برنامه‌ریزی کند یا در حقیقت به گونه‌ای باشد که بتواند این فشار را کاهش دهد. تیم امارات نفوذهای زیادی داشت که یکی از آنها منجر به گرفتن پنالتی شد که خوشبختانه توسط VAR رد شد.

تیم ملی بایدپوست اندازی کند/کیفیت زمین کیفیت بازیکنان را نشان داد

در صحنه پنالتی وینگر ها و هافبک‌های دفاعی باید به مدافع کمک می‌کردند

او توضیح داد: در صحنه اعلام پنالتی هافبک دفاعی ما باید در سمت راست به حردانی کمک می‌کرد تا بازیکن امارات نتواند به محوطه جریمه ایران نفوذ کند همچنین وینگر ها هم باید در مواقع حمله تیم حریف سریع خودشان را به عقب زمین اضافه کنند. به نظرم سعید عزت اللهی با توجه به تجربه بالایی که دارد می‌تواند در این مواقع کمک بیشتری به تیم ملی کند. کسب دو پیروزی و ۶ امتیاز باعث می‌شود که اعتماد به نفس بازیکنان بیشتر شود و در ادامه دیدارها شاهد بهبود کیفیت بازیکنان باشیم.

تیم ملی باید آرام پوست اندازی کند

رحیم پور تصریح کرد: تیم ملی باید آرام آرام پوست اندازی و از بازیکنان جوان‌تر استفاده کند تا در جام جهانی از نظر سنی و میزان دوندگی و آمادگی بدنی در شرایط بالاتری قرار داشته باشیم و بتوانیم از مرحله گروهی به دور بعد صعود کنیم. موضوع مهم این است که ما افق‌های جلوتر و دورتر را هم در نظر داشته باشیم. یکی از نقاط بارز تیم ملی را باید عذرخواهی امیر قلعه نویی در نظر بگیریم که با اینکه توانست قرقیزستان را شکست دهد اما باز هم عذرخواهی کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ