دنده معکوس بازیکنان ایرانی در فوتبال اروپا/ عرب‌ها پیشی می‌گیرند؟

اقتصاد ایران: درحالی که فوتبال ایران در گذشته بازیکنان پرتعدادی را در فوتبال اروپا داشت اما از آن جمع تنها یک بازیکن توانسته خود را در بین پنج لیگ برتر دنیا حفظ کند و سایرین بازگشت به عقب داشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران چند لژیونر را در ترکیب خود دارد اما به جز مهدی طارمی که در تیم اینتر ایتالیا عضویت دارد سایر لژیونرهای کشورمان در ۵ لیگ معتبر فوتبال اروپا (ایتالیا، آلمان، انگلیس، فرانسه و اسپانیا) حضور ندارند که این نمی‌تواند اتفاق خوبی برای فوتبال ایران باشد و نیاز به تقویت بازیکنان پایه و استفاده از مربیان مجرب در سطح باشگاه‌ها دارد که بتوانند فوتبالیست‌های باکیفیتی را برای آینده آماده کنند.

در جدیدترین لیست تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در دیدار مقابل قرقیزستان و امارات در مرحله سوم مقدماتی جام جهان ۲۰۲۶، نام ۸ بازیکن لژیونر دیده می‌شد. سعید عزت اللهی و سردار آزمون (شباب الاهلی دوبی)، محمد قربانی (اورنبورگ روسیه)، علی قلی زاده (لخ پوزنان لهستان)، مهدی قایدی و شهریار مغانلو (الاتحاد کلباء)، الهیار صیادمنش (وسترلو بلژیک) و مهدی طارمی (اینتر ایتالیا) اسامی بازیکنان لژیونر تیم ملی فوتبال ایران هستند.

دنده معکوس بازیکنان ایرانی در فوتبال اروپا/ عرب‌ها پیشی می‌گیرند؟

کشورهای غرب آسیا در سال‌های اخیر رشد خوبی را در فوتبال داشته‌اند و بازیکنان این کشور در نقل و انتقالات تابستانی به دو تیم از سری آ ایتالیا پیوسته‌اند. «علی جاسم» مهاجم و جوان تیم ملی عراق با درخشش در جام ملت‌های آسیا و همچنین در تیم نیروی هوایی توانست نظر مثبت «سسک فابرگاس» را به خود جلب کند و با عقد قراردادی راهی تیم تازه وارد «کومو» به سری آ ایتالیا شد تا همبازی «رافائل واران» مدافع سابق رئال مادرید و منچستریونایتد شود.

فوتبال غرب آسیا در نقل و انتقالات تابستانی اروپا علاوه بر علی جاسم، شاهد حضور «سعود عبدالحمید» مدافع تیم ملی فوتبال عربستان و باشگاه الهلال به تیم رم ایتالیا نیز بود تا عربستانی نشان دهند که تنها وارد کننده بازیکن از اروپا به کشورشان نیستند و بازیکن هم به تیم‌های قاره سبز صادر می‌کنند و سعود عبدالحمید به جمع معدود بازیکنان عربستانی پیوست که سابقه حضور در فوتبال اروپا را دارند.

دنده معکوس بازیکنان ایرانی در فوتبال اروپا/ عرب‌ها پیشی می‌گیرند؟

سردار آزمون که از او انتظار می‌رفت در فوتبال اروپا حضور داشته باشد در تصمیمی عجیب و پس از خط خوردن از لیست تیم بایرلورکوزن، راهی شباب الاهلی امارات شد تا همبازی سعید عزت اللهی دیگر بازیکن ایرانی این تیم شود. عزت اللهی سال گذشته از تیم «وایله دانمارک» راهی شباب الاهلی شد تا پس از حضور در الغرافه قطر تجربه بازی در لیگ امارات را هم داشته باشد.

فوتبال ایران شاهد انتقال شهریار مغانلو هم به فوتبال امارات بود و آقای گل دو فصل اخیر لیگ برتر کشورمان تصمیم گرفت تا همبازی مهدی قایدی در الاتحاد کلباء شود. به جز مغانلو، محمدرضا آزادی نیز تصمیم گرفت فوتبال خود را در لیگ این کشور ادامه دهد و به العروبه پیوست تا جمع بازیکنان ایرانی در لیگ امارات جمع شود.

در این بین محمدجواد حسین نژاد و سعید سحرخیزان نیز به لیگ روسیه و به ترتیب به عضویت تیم‌های دینامو ماخاچ قلعه و اورنبورگ درآمدند تا در بین سایر نقل و انتقالات نقطه عطفی برای فوتبال کشورمان محسوب شود تا در سال‌های آینده شاهد حضور این بازیکنان در سطح بالاتری از فوتبال اروپا باشیم.

کشورهای آسیای میانه مانند ازبکستان، تاجیکستان و… هم در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی در فوتبال داشته‌اند و این احتمال می‌رود که استعداد یابان فوتبال در اروپا در سال‌هایی نه چندان دور بازیکنان این کشورها را به تیم‌های اروپایی منتقل کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ