هزینه‌های درمان بیماران تالاسمی به ۲۴۷ میلیون تومان رسیده!

اقتصاد ایران: مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی ایران با اعلام کمبود جدی داروهای تالاسمی و افزایش چشمگیر هزینه‌های درمان این بیماران، از مرگ ۵ درصد بیماران تالاسمی پس از بازگشت تحریم‌ها خبر داد. یونس عرب هشدار داد که هزینه‌های درمانی بیماران تالاسمی به ۲۴۷ میلیون تومان در سال رسیده و بسیاری از خانواده‌ها مجبور شده‌اند از سایر نیازهای اساسی خود بگذرند تا هزینه‌های درمان فرزندانشان را تأمین کنند.

یونس عرب، مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی ایران در گفتگو با خبرگزاری ایلنا ، تعداد بیماران تالاسمی در کشور را حدود ۲۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت که بیشترین آمار بیماران در استان‌های شمالی و جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و تهران به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به کمبود داروهای تالاسمی گفت: ماهانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دوز آمپول تزریقی برای این بیماران مورد نیاز است، اما سازمان غذا و دارو تنها ۳۰۰ هزار دوز را تأمین می‌کند که این کمبود، مشکلات جدی برای بیماران به وجود آورده است.

عرب توضیح داد که اگرچه شرایط نسبت به سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کمی بهبود یافته، اما هنوز بیماران دسترسی کافی و راحت به دارو ندارند.

او همچنین به افزایش هزینه‌های درمان بیماران تالاسمی اشاره کرد و افزود: هزینه‌های سالانه درمان بیماران تالاسمی به ۲۴۷ میلیون تومان رسیده و پرداختی‌های از جیب بیماران به شدت افزایش یافته است. این افزایش فشار مالی بسیاری از خانواده‌ها را مجبور کرده است تا از سایر نیازهای اساسی خود بگذرند تا بتوانند هزینه‌های درمان فرزندانشان را تأمین کنند.

عرب با اشاره به مرگ و میر بیماران تالاسمی پس از بازگشت تحریم‌ها گفت: از زمان اعمال تحریم‌ها، ۵ درصد بیماران تالاسمی کشور فوت شده‌اند که شامل ۱۱۲۰ نفر می‌شود. همچنین او به خطای انسانی در آزمایشگاه‌های برخی استان‌ها اشاره کرد و اعلام کرد که در استان مازندران، که برای بیش از ۱۰ سال تولد تالاسمی صفر بوده است، به دلیل خطای آزمایشگاهی یک نوزاد تالاسمی ماژور متولد شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ