استفاده از نظام وقف برای نیازهای روز جامعه

اقتصاد ایران: ساری- استاندار مازندران گفت: استفاده از ظرفیت‌های نظام وقف در راستای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه در تمدن نوین اسلامی نقش مهم و فعالی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری صبح سه شنبه در نشست با مدیران اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های استان با بیان اینکه وقف از مردم برای مردم است و عایدات بسیاری برای جامعه دارد، اظهار کرد: نهاد وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف و یا بهبود ببخشد.

وی با تاکید بر اینکه باید امینانه نیات موقوفات را حفظ و اجرا کرد، افزود: ساختار وقف یکی از بخش‌های مهم کشور به شمار می‌رود که اگر از آن به درستی استفاده و یا تبلیغ شود می‌تواند بسیار مفید و اثرگذار واقع شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه تثبیت مالکیت موقوفات مازندران بسیار ارزشمند است که توسط مدیران اوقاف استان به خوبی دنبال می‌شود، ادامه داد: وقف می‌تواند در حوزه‌های نوآوری و فناوری بسیار اثرگذار و فعال باشد.

نوری با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های نظام وقف در راستای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه در تمدن نوین اسلامی نقش مهم و فعالی دارد، بیان کرد: بزرگترین دانشگاه‌های جهان وقف است و یا دانشگاه‌های معتبر جهان دارای موقوفات هستند که عوائد آن موقوفات در امور علمی آن دانشگاه هزینه می‌شود که بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: در چندسال اخیر ما در حوزه گسترش وقف‌های علمی کمی غفلت کردیم اما باید تلاش کنیم تا وقف‌های علمی و پژوهشی در کشور گسترش پیدا کند.

نوری عنوان کرد: سازمان اوقاف می‌تواند بزرگترین پارک علم و فناوری کشور را تأسیس و مدیریت کند تا فناوری‌های نوین در این مجموعه با حضور نخبگان مورد بررسی و تولید قرار گیرد و انتظار داریم سازمان اوقاف این مسئله را پیگیری کند.

وی بر ضرورت پرداخت حق و حقوق موقوفات توسط مردم و ادارات تاکید کرد و گفت: حق و حقوق موقوفات توسط دستگاه‌های اجرایی مازندران پیگیری و پرداخت شود؛ اگر اعتبار لازم وجود ندارد حتماً تهاتر یا املاک مازاد آن دستگاه اجرایی به فروش برسد تا بتوان حق و حقوق موقوفات پرداخت شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ