نظام حاکمیت شرکتی از اولویت های دوره جدید بورس است

اقتصاد ایران: رئیس سازمان بورس گفت: همه چیز تحت تأثیر اطلاعات است که باید سعی کنیم به الزامات ای آف آر اس نزدیک شویم؛ تصمیم داریم نظام حاکمیت شرکتی را جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر حجت اله صیدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان بورس که صبح امروز برگزار شد گفت: اگر بخواهم به یک ماه پیش برگردم اصلاً فکر نمی‌کردم در چنین روزی در خدمت شما باشم البته همیشه با آقای همتی در مورد مسائل اقتصادی مشورت داشتیم و از من در مورد سمتها می‌پرسیدند من هم مواردی را معرفی می‌کردم ولی در سازمان بورس وزیر اقتصاد نهایتاً گفتند که خودت بیا و رئیس سازمان بورس را قبول کن.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های بازار سرمایه بزرگ است و من به آن اعتقاد دارم و این بازار در آستانه جهش نیز قرار دارد؛ من معتقدم ارزش بازار سرمایه باید حداقل به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار برسد زیرا که پتانسیل آن وجود دارد.

صیدی با اشاره به وضعیت سازمان بورس گفت: سازمان بورس به عنوان یک نهاد تنظیم گر سه مأموریت دارد که عبارتند از صیانت از حقوق سهامداران، ارتقا کارایی بازار و تسهیل تشکیل سرمایه که هر سه با هم در ارتباط هستند و به یک اندازه اهمیت دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بازار سرمایه باید پیشران اقتصاد باشد زیرا می‌تواند بخش‌های مختلف اقتصاد را به حرکت وا دارد. ارتقای کارایی بازار سرمایه از جمله انتشار اطلاعات به طور کامل، شفافیت کامل و از بین بردن و صفر رساندن عدم تقارن اطلاعاتی از نکاتی است که در دوره جدید به آن عمل خواهیم کرد.

صیدی تصریح کرد: همه چیز تحت تأثیر اطلاعات است که باید سعی کنیم به الزامات ای آف آر اس نزدیک شویم؛ تصمیم داریم نظام حاکمیت شرکتی را جدی بگیریم، چیزی که دنیا با تلاش فراوان به آن رسیدن و در راه رسیدن به آن شرکت‌های بزرگی زمین خورده‌اند تا آن به رسمیت شناخته شود.

به گفته این مقام مسئول در دنیا هرکجا حاکمیت شرکتی را رعایت کرده موفق بوده و همگی ارکان اقتصاد منتفع بوده‌اند. این موضوع باعث می‌شود ریسک بازار کاهش یافته وبخوبی مدیریت شود؛ یکی دیگر از ابزار کاهش ریسک روش برخورد با تصمیم‌های خلق الساعه و عدم قطعیت‌ها و ناگهانی اقتصادی است که در بلند موجب ضرر همگی است. مانند اتفاق عجیبی که در اردیبهشت سال گذشته (۱۴۰۲) افتاد که دیگر نباید چنین چیزی رخ بدهد.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات تلخ سالهای اخیر بزرگ‌تر بودن نرخ استهلاک نسبت به تشکیل سرمایه است و در حقیقت نرخ تشکیل سرمایه منفی است. بورس کالا و انرژی می‌تواند ناترازی‌ها را از بین ببرد و برق و انرژی به کالای اقتصادی تبدیل شود

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ