آپدیت macOS Sequoia برای کلیه کاربران این مک‌ها منتشر شد

اقتصاد ایران: دارندگان مک‌های سازگار با macOS Sequoia از امروز می‌توانند این به‌روزرسانی را روی دستگاه خود نصب و از امکانات جدیدش استفاده کنند.

سیستم‌عامل macOS Sequoia به‌صورت عمومی منتشر شد. این شرکت از ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) و در جریان رویداد WWDC، نسخه‌های آزمایشی macOS 15 را منتشر کرده بود. آپدیت جدید سیستم‌عامل مک، ویژگی‌های جذابی مانند نمایش صفحه‌ی گوشی آیفون روی مک و اپلیکیشن مدیریت رمزهای عبور را به همراه دارد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های macOS Sequoia بی‌شک iPhone Mirroring است. به‌گفته‌ی اپل، با این ویژگی کاربران می‌توانند صفحه‌ی آیفون خود را روی مک نمایش دهند و آن را با ماوس و کیبورد کنترل کنند. ویژگی مذکور به‌صورت بی‌سیم با هر مدل از آیفون که iOS 18 یا بالاتر را اجرا می‌کند، سازگاری دارد.

وقتی iPhone Mirroring فعال باشد، نمایشگر آیفون خاموش می‌ماند یا در حالت Stand By قرار می‌گیرد تا حریم خصوصی و بهره‌وری انرژی بهینه شود. این قابلیت از ژست‌های لمسی ترک‌پد پشتیبانی می‌کند و به‌صورت افقی نیز کار می‌کند، بنابراین استفاده از اپلیکیشن‌های آیفون روی مک کاملاً روان می‌شود. علاوه‌براین ویژگی مذکور اعلان‌های گوشی شما را روی مک نمایش می‌دهد.

macOS Sequoia با اپلیکیشن جدید Passwords همراه شده است که به کاربران اجازه می‌دهد رمزهای عبور ذخیره‌شده در iCloud را به‌راحتی مدیریت کنند و به آن‌ها دسترسی داشته باشند. نسخه‌ی جدید macOS تأخیر صوتی در هنگام اجرای بازی با ایرپاد پرو ۲ را کاهش می‌دهد. قابلیت جذاب دیگر اینکه توسعه‌دهندگان با macOS Sequoia می‌توانند بازی‌های ویندوزی را راحت‌تر برای مک پورت کنند.

مک‌های مجهز به تراشه‌های سری M اپل به‌زودی از قابلیت‌های Apple Intelligence مثل ابزارهای نوشتاری، خلاصه‌سازی، و پاکسازی در اپلیکیشن Photos بهره‌مند خواهند شد. به‌هرحال اکنون این ویژگی‌ها در اولین نسخه‌ی macOS Sequoia در دسترس نیستند و با انتشار macOS 15.1 در اکتبر (مهر و آبان ۱۴۰۳) اضافه می‌شوند.

مقالات مرتبط:
  • تغییر مهم هوش مصنوعی اپل؛ دیگر لازم نیست لوکیشن گوشی روی آمریکا تنظیم شود
  • از آیمک M4 تا آیپد مینی ۷؛ اپل در رویداد بعدی‌اش چه محصولاتی را رونمایی می‌کند؟

امکان کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) با iPhone Mirroring از دیگر ویژگی‌های macOS Sequoia است که در آپدیت‌های اواخر امسال ارائه خواهد شد. در ادامه فهرست مک‌های سازگار با این به‌روزرسانی را مشاهده می‌کنید:

  • آی مک ۲۰۱۹ و مدل‌های جدیدتر
  • مک استودیو ۲۰۲۲ و مدل‌های جدیدتر
  • مک مینی ۲۰۱۸ و مدل‌های جدیدتر
  • مک پرو ۲۰۱۹ و مدل‌های جدیدتر
  • آی مک پرو ۲۰۱۷
  • مک بوک ایر ۲۰۲۰ و مدل‌های جدیدتر
  • مک بوک پرو ۲۰۱۸ و مدل‌های جدیدتر

لازم به ذکر است که برخی از ویژگی‌های macOS Sequoia به مک‌های مجهز به تراشه‌های اپل M1 یا جدیدتر نیاز دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ