صعود ۲ پله‌ای ایران در رده‌بندی اینترنت ثابت

اقتصاد ایران: گزارش اسپیدتست در آگوست ۲۰۲۴ میلادی نشان می دهد جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل یک پله کاهش اما در رده بندی اینترنت ثابت ۲ پله رشد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وب سایت اسپید تست فهرست رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت در آگوست ۲۰۲۴ میلادی را منتشر کرد. طبق این گزارش در ماه گذشته میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل جهان ۵۵.۸۰ و میانه سرعت اینترنت ثابت جهان ۹۳.۹۹ مگابیت برثانیه بوده است.

صعود ۲ پله‌ای ایران در رده بندی اینترنت ثابت

این درحالی است که میانه سرعت اینترنت ثابت و موبایلی که در جولای ۲۰۲۴ منتشر شد، نشان داد که در هفتمین ماه میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل جهان ۵۶.۰۹ و میانه سرعت اینترنت ثابت ۹۳.۹۴ مگابیت برثانیه بود.

سقوط یک پله ای ایران در رده بندی اینترنت موبایل

همچنین آمار وب سایت مذکور نشان داد در هشتمین ماه میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران به ترتیب ۳۶.۷۰ و ۱۴.۸۱ مگابیت برثانیه بوده است. همچنین جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل با یک پله سقوط در رده ۷۰ قرار گرفته است. اما در بخش رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت جایگاه ایران با ۲ پله صعود رده ۱۴۴ برای ایران ثبت شده است.

صعود ۲ پله‌ای ایران در رده بندی اینترنت ثابت

این درحالی است که در جولای ۲۰۲۴ میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۷.۴۱ و میانه سرعت اینترنت ثابت کشور ۱۴.۹۵ مگابیت برثانیه بوده است. از سوی دیگر در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل جایگاه ایران با ۴ پله سقوط رده ۶۹ و در بخش اینترنت ثابت با ۲ پله سقوط رده ۱۴۶ ثبت شده بود.

بررسی کلی آمار و ارقام نشان می دهد کاهش سرعت اینترنت موبایل ایران بخشی از یک روند جهانی بوده است.

رشد ۲ پله ای هلند در رده بندی اینترنت موبایل جهان

در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل جهان در آگوست ۲۰۲۴ میلادی، ۴ کشوری که در صدر فهرست قرار دارند نسبت به ماه گذشته تغییری نکرده اند. بر همین اساس رده های اول تا چهارم به ترتیب امارات متحده عربی(۳۹۸.۵۱ مگابیت برثانیه)، قطر(۳۴۴.۳۴ مگابیت برثانیه)، کویت(۲۳۹.۸۳ مگابیت برثانیه)، کره جنوبی (۱۴۱.۲۳ مگابیت برثانیه) هستند.

صعود ۲ پله‌ای ایران در رده بندی اینترنت ثابت

در رده پنجم این فهرست هلند با میانه سرعت ۱۳۳.۴۴ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه گذشته ۲ پله صعود کرده است. در رده های ششم و هفتم به ترتیب دانمارک (۱۳۰.۰۵ مگابیت برثانیه) و نروژ(۱۲۸.۷۷ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه هر یک از این کشورها در فهرست رده بندی یک پله سقوط کرده است. در رده هشتم عربستان سعودی با میانه سرعت۱۲۲.۲۸ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل تغییری نکرده است.

در رده نهم و دهم به ترتیب بلغارستان با میانه سرعت ۱۱۷.۶۴ مگابیت برثانیه و لوگزارمبورگ (۱۱۴.۴۲ مگابیت برثانیه) قرار دارد. جایگاه بلغارستان در فهرست کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل ۳ پله صعود کرد اما جایگاه لوگزامبورگ نسبت به ماه جولای تغییر نکرده است.

امارات در صدر فهرست اینترنت ثابت جهان ماندگار شد

در هشتمین ماه میلادی تغییرات زیادی درفهرست رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت نیز دیده نمی شود. رتبه های یکم تاششم این فهرست نسبت به ماه جولای تغییری نکرده اند و به ترتیب عبارتند از امارات متحده عربی(۲۹۷.۶۲ مگابیت برثانیه)، سنگاپور(۲۹۷.۵۷ مگابیت برثانیه)، هنگ کنگ(۲۸۰ مگابیت برثانیه)، شیلی(۲۶۵.۶۲ مگابیت برثانیه) آمریکا(۲۴۲.۲۷ مگابیت برثانیه) و تایلند(۲۳۲.۱۵ مگابیت برثانیه).

صعود ۲ پله‌ای ایران در رده‌بندی اینترنت ثابت

در رده های هفتم و هشتم این فهرست به ترتیب فرانسه (۲۲۳.۷۲ مگابیت برثانیه) و دانمارک(۲۱۹.۲۳ مگابیت برثانیه) برثانیه قرار دارند که جایگاه هریک از آنها نسبت به ماه گذشته یک پله رشد کرده است.

دررده نهم این فهرست ایسلند با میانه سرعت ۲۱۳.۹۸ مگابیت برثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به رده بندی جولای ۲ پله سقوط کرده است. در رده دهم نیز رژیم صهیونیستی قرار دارد که میانه سرعت آن ۲۰۶.۴۲ مگابیت برثانیه ثبت شده و جایگاه آن در رده بندی ۲ پله صعود کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ