اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی نقشه دشمن است

اقتصاد ایران: کرمانشاه- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی نقشه دشمن است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه شامگاه دوشنبه با حضور در جشن میلاد پیامبر رحمت و مهربانی، حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) که در مسجد جامع شهرستان پاوه برگزار شد؛ ضمن تبریک سالروز میلاد مسعود آن حضرت، اظهار کرد: مدح پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، جز عبادات بسیار بزرگ است.

وی با قدردانی از جناب حاج ماموستا ملأ قادر قادری، امام‌جمعه پاوه؛ بیان کرد: حقیقتاً وجود این عالم بافضیلت، بامعنویت، بابصیرت و حاضر در صحنه؛ مشعل هدایت است. ایشان نه فقط مرزدار جمهوری اسلامی و مرز کشور عزیز و سربلند ما؛ بلکه مرزدار مرزهای اعتقادی، معنوی، اخلاقی و شریعت مقدس است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با بیان اینکه برحسب روایات، خداوند متعال نور وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) را به‌دلیل اینکه رحمةً للعالمین است، در ابتدای خلقت آفرید؛ گفت: از ابتدا تا انتهای عالم، در برزخ و قیامت و در منازل آخرت، وجود مقدس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) برای همه عالمیان رحمت است؛ هم برای همه انبیای گذشته که او اشرف انبیا است و هم برای همه خلایق به‌طورکلی که رحمةً للعالمین است.

وی با یادآوری اینکه پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و اهل‌بیت آن حضرت (علیهم‌السلام) بهترین الگو برای امت اسلامی هستند، عنوان کرد: هر گوینده «لا اله الا الله» و «محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) رسول‌الله» اگر بخواهد بالاترین سطح کمال را در زندگی تجربه کند؛ باید تلاش کند که عقیده‌، ویژگی‌های اخلاقی و رفتارش مطابق با سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) باشد.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به ایستادگی و استقامت جبهه مقاومت که مجموعه‌ای از مجاهدان راه خدا از شیعیان و اهل‌سنت را تشکیل می‌دهد؛ افزود: ایستادگی و استقامت جبهه مقاومت پای کار دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین، یکی از نمونه‌های بارز و بسیار روشن وحدت امت اسلامی در مقابل استکبار و کفر و برخاسته از سیره و سنت وجود مقدس آن حضرت است.

وی با ذکر این نکته که حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به‌عنوان فرستاده خدا، در مقابل کفار بسیار شدید و سخت بود؛ تصریح کرد: ایستادگی امروز امت اسلامی در مقابل صهیونیسمِ جنایت‌کارِ کودک‌کش به تأسی و پیروی از سیره و سنت وجود مقدس پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) است و آن‌هایی که در جهان اسلام در مقابل این جنایات سکوت کرده‌اند، عمل به سنت آن حضرت را ترک کرده‌اند و باید در پیشگاه خدا و پیامبر گرامی‌اش (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) پاسخگو باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تشکر از مجاهدان یمن که قلب تل‌آویو را با موشک هدف قرار دادند، خاطرنشان کرد: این خانه عنکبوت بسیار سست است و فرو خواهد ریخت.

حجت‌الاسلام غفوری با تأکید بر اینکه امر وحدت؛ راهبردی، مهم و اثرگذار است، بیان کرد: نزاع باعث می‌شود که شکوه و عظمت امت اسلامی که یک خانواده است، شکسته شود.

وی با تصریح اینکه اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی از قرن‌ها پیش یکی از مهم‌ترین نقشه‌های دشمنان علیه دنیای اسلام و اقتدار جهان اسلام بوده است؛ عنوان کرد: به‌فرموده رهبر فرزانه انقلاب (مدظله‌العالی) اگر در جامعه شیعی کسی علیه وحدت حرف بزند، تحت‌تأثیر دشمن است و ما او را به‌عنوان شیعه انگلیسی می‌شناسیم؛ و اگر کسی در بین اهل‌سنت علم تفرقه بردارد و امت واحده اسلامی را متشتت کند، ما او را به‌عنوان سنی آمریکایی می‌شناسیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ