اتحاد و انسجام، رمز موفقیت کارهای مردمی

اقتصاد ایران: گروه‌های جهادی به دلیل مردمی بودن، از پشتوانه محکمی برخوردار بوده و اتحاد و انسجام در انجام کارها، مهم‌ترین ویژگی آنها محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صدرایی، عضو گروه‌جهادی مشارکت مردم را رکن مهمی در حل مسائل روزمره زندگی می‌داند و معتقد است باید از تمامی ظرفیت‌های موجود و تمام افراد از تمام اقشار برای حل مشکلات و مسائل روز استفاده کرد و نباید نگاهی گزینشی به افراد داشت تا مفهوم مشارکت را به صورت همه جانبه انجام داد.

همه‌گیری ویروس کرونا به ما نشان داد که می‌توانیم با داشتن انسجام و مشارکت در کارها، حتی با کمترین ظرفیت نیز خروجی مثبتی ثبت کنیم؛ مثلاً این گروه جهادی در تجربه مشابه، برای تولید ماسک و لباس‌های بهداشتی در دوران کرونا و به صورت عمده، با کارخانه‌های بزرگ تولید لباس وارد مذاکره شدند و قیمت‌هایی را برای تولید ماسک و لباس پیشنهاد دادند.

آقای صدرایی در توصیف این تجربه می‌گوید: صاحبان کارخانه‌های تولیدی با دیدن قیمت‌های پیشنهادی تعجب کردند و تولید عمده با قیمت‌های مذکور را غیرممکن دانستند؛ اما نکته مهم در این کار، وحدت و مردمی بودن نیروهای ما بود که توانستیم بر خلاف گفته‌های کارفرمایان، با هزار و ۷۰۰ نفر خانم خیاط، این کار را با همان قیمت پیشنهادی عملی کنیم.

شناسایی منشأ مشکل، اصلی‌ترین راه برای حل آن مشکل است

این گروه جهادی وقتی در مکانی مانند مدرسه حضور دارد در مواجه با مشکلات درسی به دنبال علت آن می‌گردند. وقتی به منشأ آن دست پیدا می‌کنند، می‌توانند برای حل آن مشکل چاره‌ای بیندیشند. مثلاً می‌بینند که دانش‌آموز مشکلات خانوادگی داشته یا نقصی در زندگی شخصی‌اش وجود دارد.

شناسایی مشکلات در زندگی و آگاهی از منشأ به وجود آمدن آن‌ها، تا حد بسیاری در تسهیل حل آن‌ها کمک می‌کند؛ از این رو باید دلایل به وجود آمدن آن‌ها را تشخیص دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ