اذعان آمریکا به سرنگونی پهپاد غول پیکر و پیشرفته «MQ۹» خود در یمن

اقتصاد ایران: خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) به ساقط شدن دهمین پهپاد این کشور (MQ۹) در یمن اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) به سرنگون شدن یکی دیگر از پهپادهای پیشرفته خود در خاک یمن اذعان کرد.

خبرگزاری المسیره دوشنبه شب به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) به ساقط شدن دهمین پهپاد این کشور (MQ۹) بر فراز استان ذمار در خاک یمن اذعان کرد.

آسوشیتدپرس به نقل از فرماندهی ارتش آمریکا مستقر در غرب آسیا نوشت: «ما از ساقط شدن پهپاد MQ۹ بر فراز استان ذمار از سوی حوثی‌ها مطلع هستیم.»

روز گذشته (دوشنبه) سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از ساقط شدن دهمین پهپاد جاسوسی آمریکا در حریم هوایی این کشور خبر داده بود.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای روز دوشنبه تاکید کرد که پدافند این کشور موفق شده است یک پهپاد آمریکایی دیگر از نوع ام کیو ۹ را در حریم هوایی استان ذمار ساقط کند.

وی در ادامه افزود: این پهپاد در حال اجرای مأموریت خصمانه بود که با یک موشک زمین به هوا ساخت یمن ساقط شد.

سریع اضافه کرد: این سومین پهپاد طی یک هفته و دهمین پهپاد آمریکایی از این نوع است که نیروهای یمنی موفق شدند آن را ساقط کنند.

درعین حال، وی بیان کرد: عملیات ما در راستای حمایت از ملت فلسطین در زمین و هوا ادامه دارد. این مسیر جز با توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به پایان نمی‌رسد. ما به مبارزات خود با متجاوزان آمریکایی و انگلیسی نیز ادامه می‌دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ