سه مدل اپل‌واچ از امروز تأییدیه FDA برای تشخیص آپنه خواب دریافت کردند

اقتصاد ایران: اپل قابلیت تشخیص آپنه خواب را نه‌تنها به جدیدترین ساعت هوشمند خود، بلکه به اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ نیز اضافه خواهد کرد.

اپل هم‌زمان با افزودن قابلیت تشخیص آپنه خواب به watchOS 11، توانست تأییدیه FDA را برای افزودن این ویژگی به سه مدل اپل واچ دریافت کند. قابلیت سلامتی جدید اپل به اپل واچ سری ۱۰ و اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ اضافه خواهد شد.

قابلیت تشخیص آپنه خواب در اپل واچ سری ۱۰
Apple

آپنه خواب اختلالی است که به‌موجب آن تنفس هنگام خواب قطع می‌شود. اگرچه وقفه‌های ایجادشده در تنفس خیلی کوتاه اتفاق می‌افتند، خواب را مختل می‌کنند و سلامت جسمی و روانی فرد را به‌خطر می‌اندازد. آپنه انسدادی خواب (Obstructive sleep apnea) یکی‌ از انواع شایع‌ این بیماری است که باعث جمع‌شدن عضلات گلو می‌شود و جریان ورود هوا به داخل ریه‌ها را مسدود می‌کند.

برای تشخیص آپنه خواب، فرد بیمار باید یک شب را همراه با ابزارهای مختلف در کلینیک خواب سپری کند. یکی‌ دیگر از روش‌های تشخیصی نیز استفاده از دستگاه‌های مخصوص در طول شب برای ثبت وضعیت بیمار است. اپل واچ از شتاب‌سنج داخلی برای تشخیص حرکاتی استفاده می‌کند که نشان‌دهنده‌ی نامنظمی در خواب هستند.

اپل درباره‌ی آپنه خواب می‌گوید: «این بیماری شایع باعث جلوگیری از دریافت اکسیژن می‌شود و بیش‌ از ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان به آن دچارند؛ درصورتی‌که در بیشتر مواقع حتی تشخیص داده نمی‌شود. این بیماری اگر درمان نشود، خطر ابتلا به فشار خون و دیابت نوع ۲ و مشکلات قلبی را افزایش می‌دهد.»

تشخیص اختلالات تنفسی از ابتکارات جدید اپل‌ واچ است که از شتاب‌سنج برای تشخیص حرکات کوچک در مچ دست که با وقفه در الگوهای تنفسی طبیعی در طول خواب اتفاق می‌افتد، بهره می‌برد.

اپل‌واچ هر ۳۰ روز داده‌های مربوط‌ به اختلال در وضعیت تنفسی را تجزیه‌و‌تحلیل می‌کند و درصورتی‌که علائم ثابتی از ابتلا به آپنه خواب درحد متوسط یا شدید را نشان دهد، به کاربر اطلاع می‌دهد که باید برای تشخیص و درمان به پزشک خود مراجعه کند.

کاربران می‌توانند هر نوع بی‌نظمی در تنفس در طول شب را ازطریق اپلیکیشن Health مشاهده کنند. وضعیت تنفسی کاربران در دو دسته‌ی بیش‌از‌حد معمول و عادی طبقه‌بندی می‌شود و می‌توانند آن‌ها را در دوره‌های یک‌ماهه و شش‌ماهه و یک‌ساله بررسی کنند.

مقالات مرتبط
  • اپل واچ سری ۱۰ توانایی تشخیص آپنه خواب را دارد
  • دسترسی به قابلیت سنجش اکسیژن خون اپل واچ سری ۱۰ در آمریکا ممکن نخواهد بود
  • 11 watchOS با قابلیت‌های سلامتی جدید معرفی شد

مقالات آموزشی در اپلیکیشن Health قرار داده شده است که به کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی آپنه خواب کمک می‌کند. الگوریتم اعلان آپنه خواب با استفاده از یادگیری ماشینی پیشرفته و مجموعه داده‌های گسترده‌ای از آزمایش‌های بالینی آپنه خواب توسعه یافته است. این قابلیت در مطالعات بالینی نیز تأیید شد و هر شرکت‌کننده‌ای که الگوریتم شناسایی کرده بود، حداقل مبتلا به آپنه خواب خفیف بود.

کاربرانی که از اپل‌‌واچ‌های مجهز به قابلیت تشخیص آپنه خواب استفاده می‌کنند، می‌توانند به پی‌دی‌اف حاوی اطلاعات مرتبط با وضعیت ابتلای آن‌ها به آپنه‌ی خواب دسترسی داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ