واکنش تلویحی کاخ سفید به خبر احتمال برکناری «گالانت»

اقتصاد ایران: یک منبع در کاخ سفید در واکنش به احتمال عزل وزیر جنگ از سوی نتانیاهو گفت:برکناری فردی مثل گالانت در بحبوحه جنگ غزه و پیش از نبرد احتمالی با لبنان دیوانگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، با قوت گرفتن احتمال برکناری یوآف گالانت، وزیر جنگ این رژیم از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کابینه امنیتی، کاخ سفید واکنش نشان داد.

پایگاه عبری واللا به نقل از یک منبعی در دولت بایدن گزارش داد که برکناری فردی مثل گالانت در بحبوحه جنگ غزه و پیش از نبرد احتمالی با لبنان دیوانگی است.

از سوی دیگر، وبگاه عبری یسرائیل هیوم مدعی شد که نتانیاهو در نظر دارد تا پیش از برگزاری نشست‌های رسمی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در هفته آینده اقدام به برکناری گالانت از سمتش کند.

همچنین، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه فاش کرد که که نتانیاهو هم اکنون در حال مذاکره با گدعون ساعر، گزینه جایگزین گالانت در مسند وزرات جنگ این رژیم است.

از سوی دیگر، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع عبری زبان اعلام کرد که شهرک‌نشینان صهیونیست در اعتراض به احتمال برکناری یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی توسط نتانیاهو در تل آویو دست به تظاهرات زدند

پیشتر نیز، هاآرتص نیز به نقل از منابعی گزارش داده بود که نتانیاهو برای برکناری گالانت به بهانه کارشکنی در گسترش عملیات در جنوب لبنان تلاش می‌کند.

با گذشت چند ماه از جنگ در دو جبهه شمالی و جنوبی در اراضی اشغالی، تنش شدیدی میان نتانیاهو و گالانت بر سر مسائل مختلف از جمله تغییرات قضائی، طوفان الاقصی و موضوع آتش‌بس در غزه شکل گرفته است.

این تنش اخیراً و در پی سخنان گالانت درباره مقصر بودن نتانیاهو در شکست توافق آتش‌بس و پاسخ دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اظهارات او شدت گرفته است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دوشنبه در سخنانی رسماً اذعان کرد که این رژیم، دلیل تأخیر در امضای توافقنامه آتش‌بس و تبادل اسرا با مقاومت فلسطین است.

این سخنان گالانت و اذعان رسمی او به مقصر بودن رژیم صهیونیستی در توافق آتش‌بس در نوار غزه، خشم نخست وزیر این رژیم را در پی داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ