کاشت و برداشت مکانیزه نخود برای اولین‌بار در دلفان

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان از کاشت، داشت و برداشت مکانیزه محصول نخود برای اولین‌بار و به‌صورت پایلوت کشوری در شهرستان دلفان خبر داد.

جهان‌بخش دولتشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی، اظهار داشت: برای اولین‌بار در استان لرستان مقرر شده که کاشت، داشت و برداشت محصول نخود در شهرستان دلفان به‌صورت مکانیزه صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان دلفان دراین‌رابطه به‌عنوان پایلوت در کشور انتخاب شده است، عنوان کرد: این امر یک فرصت بسیار استثنایی است که در اختیار کشاورزان لرستانی و به‌خصوص کشاورزان شهرستان دلفان قرار داده شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: برای عملیاتی‌شدن این طرح نیز اعتبار ویژه و ملی به نام شهرستان دلفان قرار است که اختصاص پیدا کند.

دولتشاه با بیان اینکه در سال زراعی آینده این طرح را در شهرستان دلفان عملیاتی خواهیم کرد، گفت: توصیه ما به کشاورزان عزیز این است که حتماً از کشت پاییزه و انتظاری نخود و ارقام اصلاح شده «پابلند» به‌صورت مکانیزه و با ردیف‌کارهایی که در اختیارشان هست، استفاده کنند.

وی بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی که صورت‌گرفته، کاشت، داشت و برداشت محصول نخود در شهرستان دلفان به‌صورت مکانیزه باشد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید بر اینکه برداشت سنتی نخود کار بسیار با مشقتی است، عنوان کرد: همین عامل باعث شده که سطح زیر کشت نخود ما کاهش پیدا کند و تناوب که یک رکن اصلی و اساسی در کشاورزی است رد خیلی از نقاط استان رعایت نشود.

دولتشاه، تصریح کرد: کاهش آفات، بیماری‌ها، علف‌های هرز، افزایش حاصلخیزی خاک، پایداری در تولید از جمله مزایای رعایت تناوب در حوزه کشاورزی به شمار می‌آید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ