۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی گرمابی در آذربایجان غربی تولید می شود

اقتصاد ایران: ارومیه - مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از پیش بینی تولید ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی گرمابی در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قریشی در این زمینه اظهار کرد: در سال گذشته هشت میلیون و ۲۳۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استان تولید شد که امسال پیش بینی می‌شود این میزان به ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی گرمابی برسد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی با اشاره به صید سالانه بیش از هفت هزار تن ماهی از منابع آبی استان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰ هزار تن انواع آبزیان در آذربایجان‌غربی تولید شود.

قریشی، با اشاره به فعالیت ۴۳۰ مرکز و منبع آبی و استخر دو منظوره ذخیره آب کشاورزی در استان افزود: در این صنعت برای بیش از سه هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی، رتبه استان در برداشت ماهی از منابع آبی در کشور را سوم و در بین استان‌های غیر ساحلی اول اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۱۰ هزار تن ماهیان سردابی (قزل آلا) در استان تولید شد که پیش بینی می‌شود امسال به ۱۱ هزار تن برسد.

قریشی، با اشاره به صید و تولید ۱۸ هزار و۳۴ تن انواع آبزی پارسال در استان افزود: پیش بینی می‌شود این میزان امسال به ۲۰ هزار تن برسد.

وی اظهارکرد: سال گذشته ۴۰ میلیون قطعه بچه ماهی در استان برداشت شد که پیش بینی می‌شود این میزان به ۴۵ میلیون قطعه افزایش یابد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی، با اشاره به پرورش ماهیان گرمابی در استان هم گفت: سال گذشته هشت هزار و ۲۳ تن ماهی گرمابی تولید شد که پیش بینی می‌شود امسال ۹ هزار تن ماهی گرمابی تولید شود.

وی افزود: هفت تعاونی صید و صیادی و ۱۰ گروه صیادی در استان با یکهزار صیاد در این صنعت فعالیت دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ