۶۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعان آذربایجان غربی خریداری شد

اقتصاد ایران: ارومیه - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از خرید ۶۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعان استان طی سال جاری خبر داد.

خسرو شهبازی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سال گذشته ۶۸۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده بود، افزود: تاکنون ۷۷ هزار و ۱۹ میلیارد ریال بهای گندم خریداری شده به زارعان پرداخت شده است و مابقی نیز بزودی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۷۲ مرکز خرید گندم در استان عنوان کرد: سالانه ۸۴۲ هزار هکتار در استان زیر کشت انواع محصولات قرار می‌گیرد که حدود ۴۰۰ هزار هکتار آن گندم است.

شهبازی اضافه کرد: یک هزار و ۲۵۰ دستگاه کمباین بومی و ۴۰۰ دستگاه کمباین مهاجر برداشت گندم تولیدی از مزارع استان را برعهده داشته و ۸۵ گروه ستادی در سراسر استان بر امر برداشت نظارت کرده و علاوه بر تنظیم کمباین‌ها، توصیه‌های فنی را برای کمباین داران و کشاورزان ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی از قطب‌های تولید گندم در کشور است، افزود: ۱۰۵ هزار هکتار وسعت اراضی آبی و ۳۰۳ هزار هکتار وسعت اراضی دیم استان است.

وی گفت: امسال ۴۰۸ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی آبی و دیم استان زیر کشت گندم رفته بود و بیش از یک میلیون تن گندم برداشت شد.

شهبازی یادآور شد: امسال اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گندم کشاورزان را با نرخ تضمینی به قیمت هر کیلوگرم ۱۷۵ هزار ریال و بر اساس چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید با حضور نمایندگان خرید سازمان به عنوان عامل تشخیص و ذی حساب خریداری کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ