پرسپولیس باز هم در عربستان نبرد/ موقعیت‌سوزی شاگردان گاریدو

اقتصاد ایران: دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و الاهلی با برتری نماینده عربستان به پایان رسید و سرخ ها نتوانستند از موقعیت های خود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال الاهلی عربستان و پرسپولیس ایران در هفته اول مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ و در ورزشگاه شاهزاده عبدالله فیصل جده و با قضاوت ادهم مخادمه از اردن و با سیستم داور ویدئویی VAR رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با برتری یک بر صفر الاهلی به اتمام رسید. فرانک کسیه در نیمه اول تنها گل این بازی را به ثمر رساند.

ترکیب الاهلی:

ادوارد مندی، علی مجرشی، مریح دمیرال، راجر ایبانز، عبدالله العمار (۵+ ۴۵ - کارت زرد)، زیاد الجهنی (۷۶- گومز داکاستا)، فرانک کسیه، روبرتو فیرمینو (۴۵- گابریل ویگا)، فراس البریکان (۷۶- آلنبیت)، ریاض محرز (۷۶- داریسی)، ایوان تونی

ترکیب پرسپولیس:

الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، ایوب العملود (۲۳- کارت زرد) (۷۰- سعید صادقی)، مسعود ریگی (۸۲- لوکاس ژوائو)، سروش رفیعی (۶۶- محمد خدابنده لو)، فرشاد احمدزاده (۴۵- امید عالیشاه)، اوستون ارونوف، وحید امیری (۴۵- کارت زرد) و علی علیپور (۶۶- عیسی آل کثیر)

شروع بازی و گل برای الاهلی

مطابق انتظار تیم الاهلی بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه دو بازی، روی پاس زیبای ریاض محرز، فرانک کسیه با گندوز تک به تک شد و توانست با ضربه‌ای محکم دروازه پرسپولیس را باز کند تا نماینده عربستان شروع بسیار خوبی داشته باشد.

در دقیقه ۷ بازی موقعیت خوبی برای علی علیپور به وجود آمد تا با ادوارد مندی تک به تک شود اما آفساید او توسط کمک داور اعلام شد.

در دقیقه ۹ بازیکنان پرسپولیس از سمت چپ حمله‌ای را به سمت دروازه الاهلی تدارک دیدند که خط دفاعی الاهلی توپ را دور کرد و در ادامه سروش رفیعی به توپ رسید و ایوب العملود را صاحب توپ کرد اما پاس زمینی این بازیکن به پرسپولیسی‌ها نرسید و خط دفاع الاهلی توپ را دور کرد.

بازیکنان پرسپولیس پس از گلی که دریافت کردند سوار بر بازی شدند و در دقیقه ۱۳ میلاد محمدی سانتر خوبی را روی دروازه الاهلی ارسال کرد امل باز هم مدافعان الاهلی توپ را دور کردند.

در دقیقه ۱۵ بازیکنان الاهلی به سمت دروازه پرسپولیس حمله ور شدند و روی اشتباه کنعانی زادگان ایوان تونی فرصت خوبی به دست آورد اما با هوشیاری سایر بازیکنان پرسپولیس این موقعیت نیز از دست رفت.

در دقیقه ۲۰ بازی، بازیکنان پرسپولیس از سمت راست به محوطه جریمه الاهلی نزدیک شدند که پاس فرشاد احمدزاده به رفیعی رسید و این بازیکن بدون معطلی به توپ ضربه زد که شوت او با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۴ برای پرسپولیس ضربه آزاد شکل گرفت و سروش رفیعی پشت توپ ایستاد و توپ را به سمت محوطه جریمه ارسال کرد که بازیکنان پرسپولیس در آفساید بودند و این موقعیت برای پرسپولیس از دست رفت.

میلاد محمدی و اوستون ارونوف از سمت چپ بارها نفوذ کردند و توپ‌های زیادی را به سمت دروازه الاهلی ارسال کردند که مهاجمان پرسپولیس نتوانستند از هیچکدام از این توپ‌ها استفاده کنند.

پس از دریافت گل پرسپولیس کاملاً سوار بر بازی بود اما حملات این تیم نتوانست راه به جایی ببرد.

مندی دروازه الاهلی را نجات داد

در دقیقه ۳۵ مسعود ریگی با چشمانی باز توپ را به سمت دروازه الاهلی ارسال کرد که علیپور در میان دو مدافع الاهلی به خوبی با ضربه سر به توپ ضربه وارد کرد که ادوارد مندی توپ را به زیبای دفع کرد و در ادامه توپ به اوستون ارونوف رسید و ضربه این بازیکن با اختلاف اندکی از کنار دروازه الاهلی به بیرون رفت تا دو موقعیت خوب گلزنی برای پرسپولیس از دست رود.

VAR پنالتی پرسپولیس را رد کرد

در دقیقه ۴۰ و روی ضد حمله بازیکنان پرسپولیس در محوطه جریمه توپ به اوستون ارونوف رسید و او پس از برخورد با مدافع الاهلی نقش بر زمین شد و داور پنالتی اعلام کرد که پس از بازبینی صحنه توسط سیستم داور ویدئویی VAR داور پنالتی را رد کرد.

در دقیقه ۴۴ باز هم با هنرنمایی ارونوف و دربیل زدن چند بازیکن الاهلی او به توپ ضربه زد که مندی توپ را در اختیار گرفت. در نهایت نیمه اول این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود میزبان به پایان رسید.

پس از سوت داور در پایان نیمه اول، گاریدو سرمربی پرسپولیس نسبت به قضاوت داور بازی به او اعتراض کرد.

شروع هجومی پرسپولیس در نیمه دوم

بازیکنان پرسپولیس نیمه دوم را بهتر از حریف آغاز کردند و در دقیقه ۴۶ برای این تیم کرنر شکل گرفت که عالیشاه توپ را روی دروازه الاهلی ارسال کرد اما توپ به بازیکنان پرسپولیس نرسید و توسط بازیکنان الاهلی دور شد. علیپور در محوطه جریمه نقش بر زمین شد اما داور اعتقادی به اعلام ضربه پنالتی برای سرخ پوشان نداشت.

امیری قدر پاس طلایی رفیعی را ندانست

در دقیقه ۴۸ و روی پاس زیبا و در عمق رفیعی، وحید امیری در موقعیتی تک به تک با مندی قرار گرفت و قصد داشت توپ را به بازیکن کناری خود پاس دهد که با دخالت مدافع الاهلی توپ دور شد تا جدی ترین فرصت پرسپولیس برای گلزنی از دست رود.

در دقیقه ۵۱ نخستین حمله بازیکنان الاهلی روی دروازه پرسپولیس شکل گرفت و روی پاس در عرض گابریل ویگا توپ به ایوان تونی رسید و ضربه این بازیکن را گندوز به خوبی مهار کرد.

در ادامه و در دقیقه ۵۳ باز هم بازیکنان الاهلی و اینبار از سمت راست به سمت دروازه پرسپولیس حمله کردند که ضربه سر راجر ایبانز با اختلاف کمی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

مهار پنالتی محرز توسط گندوز

در دقیقه ۵۶ و روی حمله بازیکنان الاهلی و در شلوغی محوطه جریمه ایوان تونی توسط محمدحسین کنعانی زادگان در محوطه جریمه سرنگون شد و داور پنالتی اعلام کرد که داور ویدوئویی VAR هم آن را تأیید کرد. ریاض محرز پشت توپ ایستاد و به آن ضربه زد که گندوز به زیبایی آن را مهار کرد و پرسپولیس را در بازی نگه داشت.

در حالی که بازیکنان پرسپولیس نیمه دوم را بهتر از میزبان خود آغاز کرده بودند اما رفته رفته بازیکنان الاهلی سوار بر بازی شدند.

ارونوف باز هم در گلزنی ناکام ماند

در دقیقه ۶۲ و روی توپ ربایی سروش رفیعی این بازیکن بلافاصله اوستون ارونوف را صاحب توپ کرد و وینگر ازبکستانی پرسپولیس به محوطه جریمه الاهلی نفوذ کرد و ضربه زمینی به توپ وارد کرد که توپ او با فاصله بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت. ادوارد مندی دروازه بان الاهلی پس از این صحنه خودش را به زمین انداخت و بازی چند دقیقه‌ای متوقف شد.

خبر بد برای پرسپولیس العملود مصدوم شد

در دقیقه ۷۰ بازی ایوب العملود روی زمین افتاد و نتوانست به بازی ادامه دهد همین امر موجب تعویض این بازیکن شد و سعید صادقی جای او را در زمین بازی گرفت.

در دقیقه ۷۱ و روی غفلت مدافعان پرسپولیس موقعیت گلزنی برای آنتونی تونی به وجود آمد و ضربه سر این بازیکن را گندوز به راحتی مهار کرد. بلافاصله و در دقیقه ۷۲ از سمت چپ پرسپولیسی‌ها برای رسیدن به گل حمله‌ای را تدارک دیدند و امید عالیشاه توپ را به سمت دروازه ارسال کرد که ضربه سر عیسی آل کثیر را مندی درازکش در اختیار گرفت.

فرصت سوزی آل کثیر

در دقیقه ۸۳ ضربه آزاد برای پرسپولیس شکل گرفت که امید عالیشاه توپ را به محوطه جریمه الاهلی ارسال کرد که ضربه عیسی آل کثیر دقت کافی را نداشت و توپ به بیرون رفت.

آنتونی فرصت طلایی برای گلزنی را از دست داد

در دقیقه ۸۴ ایوان آنتونی که در موقعیتی تک به تک با الکسیس گندوز قرار گرفته بود نتوانست از موقعیتی که برایش رخ داده بود استفاده کند و توپ خود را به بیرون زد.

در دقیقه ۸۶ و روی ارسال مجدد امید عالیشاه به محوطه جریمه الاهلی بار دیگر عیسی آل کثیر به توپ ضربه زد که داور آفساید او را اعلام کرد. پس از آن و در دقیقه ۸۶ یک فرصت مناسب برای لوکاس ژوائو به وجود آمد اما این بازیکن هم نتوانست توپ را تبدیل به گل کند و پس از دفع ناقص مندی بازیکنان الاهلی توپ را به بیرون فرستادند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ