پرسش بزرگ رسانه‌های عبری بعد از سقوط موشک یمنی!

اقتصاد ایران: بعد از سقوط موشک یمنی‌ها در قلب تل‌آویو رسانه‌های عبری زبان به طور مشترک این پرسش حیاتی را مطرح کردند که پدافند ما کجاست؟

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، با وجود گذشت بیش از یک روز از اصابت موشک هایپرسونیک نیروهای مسلح یمن به قلب تل‌آویو، رسانه‌های عبری زبان همچنان در حال پرداختن به آن هستند.

با نگاهی به رسانه‌های عبری شاهد آن هستیم که از دیروز یکشنبه که این عملیات با موفقیت انجام گرفت، رسانه‌های عبری زبان ضمن پرداختن به توسعه توانمندی‌های نیروهای مسلح یمن در سوی دیگر ماجرا به میزان کارآمدی سامانه‌های پدافندی اسرائیل پرداخته و آن را مورد انتقاد قرار دادند.

شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی که در پایگاه خبری‌اش در اینترنت منتشر شده، نوشت: ساعت شش و نیم صبح روز یکشنبه ساکنان منطقه گوش دان و شیوالا (در تل‌آویو) با صدای آژیر خطر از خواب پردیند، همزمان با آن صدای چند انفجار در هوا به گوش رسید، اما بعد از مدت کوتاهی مشخص شد یک فروند موشک زمین به زمینی که حوثی‌ها از یمن شلیک کرده بودند، از حریم هوایی ما عبور کرده است.

در این گزارش آمده است: ارزیابی‌های موجود آن است که موشک از شمال غرب یمن شلیک شده و بعد از عبور از عربستان و اردن به مرکز اسرائیل رسیده است.

به اعتراف این رسانه نزدیک به نتانیاهو، مدت پرواز این موشک حدود 15 دقیقه بود، مسیر عبور این موشک مشخص شد، تلاش‌هایی هم برای رهگیری آن پیش از رسیدن انجام گرفت اما همه این تلاش‌ها با شکست مواجه شدند.

برخی دیگر از رسانه‌های عبری زبان هم اعتراف کردند، اسرائیل نه تنها در رهگیری موشک ناکام ماند، بلکه ترکش‌های موشک‌های رهگیر هم باعث بروز آتش سوزی‌‌هایی در مناطق اطراف فرودگاه بن گوریون شدند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم با اشاره به اصابت این موشک نوشت، موشک یمنی اصولا در مرحله‌ای بسیار دیر هنگام کشف شد.

به اعتقاد آحارانوت احتمالا این موشک بالستیک در واکنش به حمله انجام گرفته به بندر الحدیده شلیک شده است، باید این موشک در مسافت‌‌هایی دورتر از خاک (فلسطین اشغالی) کشف و سرنگون می‌شد، از اینرو شلیک این موشک که منجر به ایجاد موجی از وحشت در مرکز (فلسطین اشغالی) شد، پرسش‌های سنگینی را هم مطرح می‌کند.

این رسانه عبری زبان افزود، فرض بر این است که این موشک بالستیک با استفاده از لایه هایی از سامانه‌های پدافند هوایی متعدد رهگیری می‌شد در حالی که سامانه‌های رادارهای زمینی باید آن را خیلی زود کشف می‌کردند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ