هوای آذربایجان غربی ۵ درجه کاهش می یابد

اقتصاد ایران: ارومیه - رییس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی از کاهش ۵ درجه ای دمای هوای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صابری در این زمینه اظهار کرد: همزمان با تقویت سامانه بارشی در استان، دمای هوا در روزهای آینده به میزان ۲ تا ۵ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده و نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی، از فردا سه شنبه بارش‌های رگباری که به صورت موقت قطع شده بود، دوباره آغاز می‌شود.

صابری اظهارکرد: بارش‌های رگباری قابل توجهی در روزهای آخر هفته برای استان پیش بینی شده که در نیمه شمالی استان چشمگیرتر خواهد بود.

وی، با بیان اینکه هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان صادر شده است، گفت: با تقویت امواج بارشی، رگبار متناوب باران و رعد و برق، وزش باد و افت دما رخ می‌دهد که زمان شروع از فردا سه شنبه بوده و در نقاط مستعد بارش تگرگ و تندباد لحظه‌ای رخ می‌دهد.

صابری افزود: منطقه اثر این رخداد نیمه شمالی استان است، اما وزش باد و افت دما برای همه نقاط پیش بینی شده، اثر مخاطره هم احتمال آب گرفتگی معابر شهری، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و احتمال آسیب به سازه‌های سبک است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای آب گرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها، خودداری از تردد در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، محافظت و پوشش محصولات کشاورزی به ویژه محصولات کشاورزی و زراعی برداشت شده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی لازم است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ