رشد ۶۷ درصدی زیرساخت‌های هنری و سینمایی در گیلان

اقتصاد ایران: رشت _ رئیس سازمان سینمایی کشور از رشد ۶۷ درصدی زیرساخت‌های هنری و سینمایی در گیلان خبر داد و گفت: تراز اقتصاد سینما در کشور مثبت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خزاعی امروز دوشنبه در جشن مهر سینمای ایران در گیلان اظهار کرد: گیلان پس از پایتخت از استان‌های مهم در حوزه تصویر و فیلمسازی است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گیلان در بخش‌های مختلف هنری بیان کرد: گیلان دارای چهره‌های ماندگار سینمایی در کشور است و برخورداری از این حجم سرمایه انسانی بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است.

خزاعی از واگذاری امتیاز تهیه کنندگی و کارگردانی استانی به هنرمندان بومی خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر در کیلان ۲ هنرمند در حال تهیه و تولید فیلم هستند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های هنری و سینمایی گیلان رشد ۶۷ درصدی داشته است، افزود: با راه اندازی سه سالن در بندر انزلی، مجموع سالن‌های سینمایی گیلان از ۹ به ۱۵ سالن می‌رسد و روند اجرای ۴ سالن دیگر در گیلان در حال انجام است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به جهش چشم گیر در حوزه زیرساختی بیان کرد: سینما از اتمسفر ورشکستگی و تعطیلی در سال ۱۴۰۰ به رشد و رونق امروز رسیده است.

خزاعی، اقتصاد سینما را در تراز مثبت و دارای رشد رضایت‌بخشی دانست و اضافه کرد: رشد و رونق بخشی اقتصاد سینمای کشور را مرهون آثار اجتماعی، کمدی، کودک و پویانمایی و دفاع مقدس هستیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد سینما جان دوباره گرفته است، افزود: باید در همه بخش‌ها، به مسائل و موضوعات فرهنگی و سینمایی تمرکز کرد.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه جریان نوین سینما در کشور در مسیر پوست اندازی است، گفت: حمایت از تولیدات و آثار هنرمندان استانی و شهرستانی در دستور کار قرار دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ