دستگیری مجرمان سایبری در اراک

اقتصاد ایران: اراک- رئیس پلیس فتای استان مرکزی از شناسایی و دستگیری سارقان اینترنتی که در چندین مرحله اقدام به برداشت از حساب‌های بانکی شهروندان کرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ فرهاد شاطری اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به مجموعه پلیس فتا و ارائه شکایت قضائی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی با اشاره به اظهارات شاکی پرونده در اظهارات خود گفت: از طرف یکی از مخاطبین خود پیامکی با محتوای «طرح حمایتی ریاست جمهوری» دریافت کردم و به آدرسی که در پیامک نوشته بود مراجعه نمودم که بعد از واردکردن اطلاعات حساب بانکی خود طی چند مرحله مبلغ یک میلیارد و ۸۶۵ میلیون ریال از حسابم برداشته شد.

سرهنگ شاطری گفت: متأسفانه شاکی پرونده با اشتیاق دریافت بسته حمایتی، بدون توجه به ماهیت پیام و آدرس لینک موجود در پیامک، اقدام به کلیک بر روی لینک مربوطه کرده و از این طریق باعث نصب برنامه جاسوسی و آلوده کردن گوشی تلفن همراه خود شده و در ادامه اطلاعات حساب بانکی خود را هم در اختیار مجرمان سایبری قرار داده است.

وی تاکید کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند لینک‌های موجود در پیامک‌ها که از خطوط شخصی برای افراد ارسال می‌شود، بسیار خطرناک بوده و کلیک‌کردن بر روی آنها موجب آلوده‌شدن گوشی‌های تلفن همراه به جاسوس‌افزار شده و اطلاعات شخصی و حساب‌های بانکی آنها را در اختیار مجرمان سایبری قرار خواهد داد.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی گفت: پس از تشکیل پرونده در این راستا، بلافاصله اقدامات لازم در خصوص شناسایی فردی که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شاکی پرونده کرده بود در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که در تحقیقات تکمیلی ابعاد اقدامات مجرمانه متهمان مشخص شد.

سرهنگ شاطری ادامه داد: با توجه به حجم اقدامات مجرمانه آنها تیم ویژه‌ای از کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا شهرستان‌های ساوه و زرندیه تشکیل و با پیگیری‌های فنی صورت‌گرفته، در نهایت متهمان شناسایی و با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با مقام قضائی و اخذ مجوزهای قانونی طی عملیات مشترک بین پلیس فتای دو شهرستان ساوه و زرندیه متهمان دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

وی گفت: طی این عملیات وجوه نقد، تجهیزات و اموال خریداری شده از وجوه مسروقه به ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد ریال از متهمان کشف و توقیف شد و تاکنون مبلغ هشت میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال از وجوه برداشت شده از حساب‌های شاکیان سایر پرونده‌ها که توسط این افراد برداشت شده بود، به‌حساب آنها بازگردانده شد.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی بیان کرد: یکی از پرکاربردترین روش‌های مجرمان سایبری برای دستیابی به اطلاعات کاربران، انتشار پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده با موضوعات مختلف مانند"توزیع بسته‌های حمایتی دولتی و یارانه‌ها، ابلاغیه‌های قضائی و فروش air drop همستر است که لازم است شهروندان ضمن بررسی شماره تلفن ارسال‌کننده پیامک‌ها از کلیک بر روی لینک‌های موجود در پیامک‌های دریافتی از شماره‌های شخصی خودداری کنند.

سرهنگ شاطری تأکید کرد: انتظار است شهروندان در صورت وقوع این‌گونه مشکلات هرچه سریع‌تر با شماره‌گیری تلفن شبانه‌روزی پلیس فتا ۰۹۶۳۸۰ موضوع را به کارشناسان اطلاع داده و از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های آنها بهره‌مند شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ