۱۸ هزار کودک در استان بوشهر غربالگری بینایی شدند

اقتصاد ایران: بوشهر- معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر گفت: ۱۸ هزار و ۳۷۵ نفر ار کودکان ۳تا۶ سال استان بوشهر در ۶ ماهه امسال غربالگری بینایی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرناز اسکندری دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تنبلی چشم یا آمبلیوپی نوعی اختلال است که دید را کاهش می‌دهد و پیشرفت آن باعث کم بینایی یا نابینایی می‌شود.

وی گفت: ازآنجایی که امبلیوپی بیماری به علت ظاهر سالم چشم قابل تشخیص نیست و تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم، تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده ان است

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر از شروع غربالگری بینایی کودکان ۳تا۶ سال در ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: این برنامه در پایگاه‌های سنجش بینایی در سراسر استان اجرا می‌شود که والدین دارای کودک ۳تا۶ سال با مراجعه به پایگاه‌های سنجش بهزیستی و مراکز مثبت زندگی و مراکز بهداشت و پایگاه‌های دائمی در سطح استان می‌توانند کودکان خود را در قالب این طرح مورد سنجش بینایی قرار دهند.

وی استفاده از ابزارهای نوین را در این سنجش و غربالگری یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما در استان بوشهر غربالگری بینایی را با استفاده از چارت E و همچنین با استفاده از دستگاه‌های غربالگری اپتیک پلاس با کمترین زمان ممکن به انجام می‌دهیم.

اسکندری یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۰ هزار و ۷۳۷ کودک در برنامه فوق غربال شده‌اند که تعداد ۲ هزار و ۷۴ نفر به (اپتومتریست) سطح دوم ارجاع داده شده که ۳۵۰ کودک آمبلیوپ تشخیص داده شد و به ۸۳ نفر کمک هزینه عینک پرداخت شده است.

وی گفت: آمار کودکان غربال شده در ۶ ماهه امسال تعداد ۱۸ هزار و ۳۷۵ نفر بوده است.

وی گفت: برنامه فوق تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ