کارشناس امنیتی اسرائیلی: با این روند امکان پیروزی وجود ندارد

اقتصاد ایران: به اعتقاد کارشناس ارشد مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی اسرائیل ارتش اسرائیل با این روشی که پیش می‌رود هرگز موفق نخواهد شد، حماس را شکست بدهد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روتر نت به نقل از پروفسور کوبی مایکل، محقق ارشد مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و کارشناس مسایل عربی و فلسطین نوشت: گرچه حماس ضربات قابل توجهی را از زمان آغاز جنگ متحمل شده است، شماری از فرماندهان میدانی‌اش را از دست داده،  مخازن سلاحش نیز به شدت کاهش یافته است و برخی از تونل هایش هم عملا از فعالیت خارج شدند... (اما همچنان در حال مبارزه است) و نیروهای حماس اکنون به جنگ چریکی و پارتیزانی روی آورده‌اند به نحوی که همان موفقیت‌های معدودشان هم برای ما دردناک است.

این کارشناس ارشد پژوهشکده امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه اعتراف کرد، به رغم تمامی این داده‌ها، مشکل بزرگ اسرائیل آن است که حماس توانمندی بسیار بالایی در بازسازی خود دارد، این مسئله به شکل خاصی در رابطه با شکل مدیریتی و حاکمیتی قابل ملاحظه است اما در هر نقطه‌ای که اسرائیل از آن خارج می‌شود، شاهد سازمان دهی مجدد نظامی آن هم هستیم، امروز حماس موفق شده است به نوعی به خودکفایی داخلی رسیده و علاوه بر بازسازی خود اقدام به جذب نیرو هم می‌کند.

به گفته پروفسور مایکل، حماس قدرت بلا منازع نوار غزه محسوب می‌شود، نه تشکیلات خودگردان و نه هیچ ساختار عربی دیگری قادر نیست جایگزین حماس شود و فقط ما می‌مانیم و گزینه حکومت نظامی بر نوار غزه، اما این کار هم چالش‌های خاص به خود را دارد.

از نظر این کارشناس برجسته صهیونیست: اسرائیل برای حکومت نظامی نیازمند سلطه نظامی بر این منطقه هستیم، تسلط و کنترلی که بتواند امکان ورود طرف‌های دیگر را هم بدهد، این کار هم از طریق حملات غیر سازمان یافته تحقق پیدا نمی‌کند.

او در این زمینه پیشنهاد می‌کند که ارتش رژیم صهیونیستی ابتدا کنترل کامل شمال نوار غزه را به دست بگیرد، این کار به چند دلیل اولویت دارد، اول اینکه تعداد کمی از فلسطینیان در شمال نوار غزه باقی مانده‌اند، منطقه به شکل بهتری در کنترل نیروهای ارتش اسرائیل است و در عین حال می‌تواند مرکز ثقل فعالیت‌های اسرائیل علیه ساختار حاکمیت حماس باشد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ