واحد تولید تراشه سامسونگ در تگزاس ظاهراً با مشکلات بزرگی رو‌به‌رو است

اقتصاد ایران: سامسونگ در واحد تولید تراشه خود در تگزاس آمریکا، نمی‌توانند بازدهی ساخت مناسب را ارائه کند.

بنابر گزارش Business Korea، سامسونگ با مشکلات بزرگی در کارخانه‌ی تولید تراشه‌ی خود در تیلور تگزاس مواجه شده است؛ به‌طوری‌که این شرکت تولید انبوه پردازنده‌های خود را از اواخر سال ۲۰۲۴ به سال ۲۰۲۶ به‌تأخیر انداخته است.

دلیل اصلی این تأخیر بازده اندک تولید به‌ویژه در فرایندهای پیشرفته ۲ و ۳ نانومتری است. این مشکلات باعث شده است تا سامسونگ نیروهای خود را از کارخانه‌ی تگزاس خارج و حتی به کاهش گسترده‌تر نیروی کار فکر کند. این شرکت، تنها تعداد کمی از کارکنان را فعال نگه داشته است تا استراتژی خود را بازنگری کند.

این وضعیت بر توانایی سامسونگ برای رقابت با دیگر بازیگران بزرگ مانند TSMC تأثیر گذاشته است. نه‌تنها سامسونگ با فرایند ۲ نانومتری مشکل دارد؛ بلکه گزارش‌های دیگری نیز حاکی از آن است که نرخ بازده تراشه‌های ۳ نانومتری سامسونگ نیز بسیار اندک است و به حدود ۲۰ درصد می‌رسد. طبق گزارش‌ها، این مسئله گوگل را مجبور کرده است تا TSMC را برای تولید تراشه بعدی تنسور خود انتخاب کند. TSMC نرخ بازده تراشه‌های ۳ نانومتری با حدود ۸۰ درصد دارد.

باتوجه‌به منابع عظیم سامسونگ و وعده دریافت ۷ میلیارد دلار یارانه از قانون CHIPS آمریکا، باور اینکه بخش تولید تراشه‌ی این غول فناوری با چنین مشکلاتی روبه‌رو شود، دشوار است. این عملکرد ضعیف در کارخانه‌ی تگزاس خطر ازدست‌دادن یارانه‌ی ۷ میلیارد دلاری سامسونگ را به‌همراه دارد. سامسونگ برای دریافت این یارانه‌ی دولتی باید برخی پیش‌نیازها را برآورده کند و هنوز این کار را انجام نداده است.

مقالات مرتبط
  • سامسونگ برای استارتاپ ژاپنی، تراشه ۲ نانومتری هوش مصنوعی می‌سازد
  • سامسونگ سال آینده پردازنده ۲ نانومتری می‌سازد

دراین‌میان، یکی از استادان حوز‌ه‌ی نیمه‌رسانا ادعا می‌کند که شکست سامسونگ ناشی از بوروکراسی گسترده و تصمیم‌گیری کُند و دستمزد اندک است. سامسونگ در تلاش است تا با بهبود فرایندهای تولید و افزایش بازده، این مشکلات را حل کند. غول فناوری کره‌ای همچنین به‌دنبال راهکارهای جدیدی برای بهبود کیفیت و کارایی چیپ‌های خود است. بااین‌حال، رقابت در بازار تولید پردازنده بسیار شدید است و سامسونگ باید به‌سرعت این مشکلات را برطرف کند تا بتواند جایگاهش را در بازار حفظ کند.

این مشکلات نشان‌دهنده‌ی پیچیدگی‌های تولید چیپ‌های پیشرفته و نیاز به نوآوری‌های مداوم در این صنعت است. سامسونگ با سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در تحقیق‌و‌توسعه و همکاری با شرکت‌های دیگر، امیدوار است تا بتواند این مشکلات را پشت‌سر بگذارد و به یکی از پیشروان بازار ساخت پردازنده تبدیل شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ