پالس مهم دولت پزشکیان به بازار خودرو

اقتصاد ایران: دولت چهاردهم در حالی تخصیص یک میلیارد دلار برای واردات خودرو را در برنامه دارد که پیش‌تر و در زمان تصویب آیین نامه اجرایی واردات خودرو در دولت سیزدهم،‌ همین مبلغ برای واردات خودرو طی یک سال در نظر گرفته شد.

اقتصادنیوز: دولت چهاردهم در حالی تخصیص یک میلیارد دلار برای واردات خودرو را در برنامه دارد که پیش‌تر و در زمان تصویب آیین نامه اجرایی واردات خودرو در دولت سیزدهم،‌ همین مبلغ برای واردات خودرو طی یک سال در نظر گرفته شد.

تخصیص یک میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو سوپرایز دولت چهاردهم برای بازار خودرو در سال جاری است؛ موضوعی که رییس کل بانک مرکزی به آن اشاره کرد و از مشخص شدن ارز تخصیص یافته برای ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز در سال جاری خبر داد. آن طور که محمدرضا فرزین اعلام کرده است «دولت با تخصیص یک میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو در سال جاری موافقت کرده است.»

همچنین عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد از ایده دولت برای مدیریت بازار خودرو خبر داد و تاکید کرد: «همه بدانند اجازه انحصار در هیچ حوزه و صنعتی را نمی‌دهیم و همه صنایع باید با رقیب خارجی خود رقابت کنند، منافع ملت ایران در رقابت است.»

براساس اعلام همتی بحث واردات خودرو در ستاد اقتصادی دولت مطرح و با تدبیر رییس جمهور گره کور ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز باز شده است. تصویب تخصیص یک میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو برای سال جاری در حالی هدف گذاری شده که جدیدترین آمار منتشر شده توسط گمرک از اختصاص ۳۹۰ میلیون دلار ارز به واردات خودرو تا ۲۴ شهریور امسال حکایت دارد. به گزارش اقتصادنیوز،‌ آن‌طور که گمرک اعلام کرده است با این مبلغ حول و حوش ۲۰ هزار دستگاه خودرو وارد شده است. بنابراین چنانچه دولت تا پایان سال جاری به هدف گذاری خود برای تخصیص یک میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو وفادار بماند، شاهد خواهیم بود که حدود ۶۱۰ میلیون دلار دیگر ارز در اختیار شرکت‌های واردکننده قرار خواهد گرفت.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ