مایکروسافت برنامه‌هایش برای تغییر رابط کاربری اج را کنار گذاشت

اقتصاد ایران: ظاهراً مایکروسافت قید بازطراحی رابط کاربری مرورگر اج را زده است.

مایکروسافت برنامه‌های بزرگی برای بازطراحی رابط کاربری مرورگر اج داشت؛ اما دو سال از آن زمان می‌گذرد و ردموندی‌ها به صحبت درباره‌ی این تأخیر تمایلی ندارند. اکنون این شرکت پا پیش گذاشته و اعلام کرده است که دیگر برنامه‌ای برای تغییر رابط کاربری اج ندارد.

مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای، درباره‌ی برنامه‌هایش برای بازطراحی رابط کاربری اج توضیح داد. این شرکت درباره‌ی دلیل کنارگذاشتن بازطراحی مرورگر خود توضیحی نداد؛ اما ظاهراً دیگر نباید منتظر چنین اتفاقی باشیم. البته تغییرات در برخی اِلِمان‌های رابط کاربری ازجمله حاشیه‌ی اطراف صفحات وب و تغییر مکان دکمه‌ی پروفایل کاربر احتمالاً همچنان ادامه خواهد یافت.

دلیل احتمالی مایکروسافت برای کنارگذاشتن بازطراحی اج، تسهیل مهاجرت کاربران از گوگل کروم به اج است. درحال‌حاضر، مایکروسافت اج ازنظر ظاهری شباهت زیادی به گوگل کروم دارد؛ زیرا هر دو برپایه‌ی فریم‌ورک کرومیوم ساخته شده‌اند.

شاید بازطراحی رابط کاربری اج برنامه‌ی مایکروسافت برای متمایز‌شدن از رقیب اصلی‌اش بود؛ اما حالا این شرکت قصد دارد کاملاً متفاوت عمل کند. اگر اج ازنظر ظاهری و عملکردی شبیه کروم باشد، شاید کاربران راحت‌تر با آن کنار بیایند و به‌جای کروم، از اج استفاده کنند.

مقالات مرتبط:
  • مایکروسافت یک ویرایشگر پیشرفته تصویر به مرورگر اج اضافه می‌کند
  • از گوگل کروم خسته شده‌اید؟ حالا زمان مهاجرت به مرورگر اج است [تماشا کنید]

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مایکروسافت واقعاً سعی می‌کند کاربران کروم را به استفاده از اج ترغیب کند. این شرکت به‌شدت کاربران را به استفاده از مرورگر خود تشویق می‌کند و حتی در مواقعی، از والپیپر بینگ برای ارائه‌ی افزونه‌ی بینگ روی کروم استفاده کرده است. باید دید آیا استراتژی مایکروسافت برای ایجاد شباهت زیاد با گوگل کروم، نتیجه‌بخش خواهد بود یا خیر.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ