ساختار حکمرانی در مسجد از جنس یک دولت کامل است

اقتصاد ایران: مشهد- رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: ساختار حکمرانی در مسجد از جنس یک دولت کامل است یعنی نمونه کوچک شده از تمام ارکان اجرایی و تصمیم گیری در ساختار مسجد وجود دارد.

‌به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام کمال خداداده اظهار کرد: رسالت مسجد تربیت نیروی مؤمن و مجاهد انقلابی برای ورود و نقش آفرینی جوانان در عرصه‌های مختلف اجتماع و زندگی است و این از دل همین کارهای تربیتی و تشکیلاتی بیرون می‌آید.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: ساختار حکمرانی در مسجد از جنس یک دولت کامل است یعنی نمونه کوچک شده از تمام ارکان اجرایی و تصمیم گیری در ساختار مسجد وجود دارد، از بحث‌های عمرانی، مالی، معاونت انسانی و برنامه بودجه تا رهبری که امام جماعت مسجد است.

وی با اشاره به فضای کوچک برخی از کانون‌های فرهنگی و هنری اظهار کرد: اینکه در چنین فضاهای محدود و کوچکی چنین کارهای بزرگ و اقدامات تربیتی و تشکیلاتی خوب و پرباری انجام می‌شود، نشان می‌دهد که عزم شما در کار چقدر استوار و قابل تحسین و ارزشمند است.

خداداده گفت: بسیج و کانون فرهنگی تا مرکز نیکوکاری و قرض الحسنه و شورای حل اختلاف و بخش‌های مختلف دیگری که این روزها در مساجد در حال شکل گیری است، فرصتی برای تربیت نسل جدید مدیران کشور است که در یک مدل حکمرانی خرد پرورش یافته‌اند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به نقش مهم امام جماعت در مسجد تصریح کرد: امام نقش هدایت کننده و نخ تسبیح ارکان مختلف مسجد است که تنها در صورتی بخش‌های مختلف مسجد می‌تواند به موفقیت دست یابند که ارتباط تنگاتنگ و حتی عاطفی با امام جماعت داشته باشند.

وی گفت: برخی کارهای بزرگ با امکانات کم و گام‌های کوچک شروع شده است؛ روزی یک گروه کوچک تحقیقاتی خدمت رهبر انقلاب می‌رسند و از ایشان حمایت می‌خواهند و آقا نیز با اعتماد به این جوانان برای تهیه یک مکان کوچک در تهران منابع مالی را به ایشان می‌دهند و حمایت می‌کنند و این گروه کوچک بعدها تبدیل به مرکز تحقیقات رویان می‌شود و آن کسی که محضر آقا رفتند هم شهید آشتیانی بودند.

خداداده با اشاره به سابقه ۱۴ ساله کانون فرهنگی هنری فاتح تاکید کرد: اینکه یک مجموعه فرهنگی و تربیتی در این مدت فعال و پویاست، خود یک موفقیت و دستاورد بزرگ و یک دانش است که باید ابعاد آن تبیین و تدوین شود و در اختیار دیگران قرار گیرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: با موافقتی که با بنیاد نخبگان داشتیم مقرر شد برخی کانون‌های فرهنگی که در حوزه علمی فعالیت می‌کنند، امکان استعدادیابی داشته باشند که در این راستا ۱۰۰ مجوز صادر شده که ۵۲ مجوز برای کانون‌ها و بقیه هیأت و تشکل‌های دیگر مسجدی هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ