آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه گرجستان اعمال کرد

اقتصاد ایران: وزارت خزانه داری آمریکا امروز دوشنبه تحریم‌های جدیدی مرتبط با مساله حقوق بشر علیه چهار شخص گرجستانی اعمال کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، این تحریم‌ها در راستای تصویب قانون «عوامل خارجی» یا شفافیت نفوذ خارجی در گرجستان است که به اعتقاد غرب با هدف سرکوب مخالفان و محدود شدن آزادی رسانه‌ها تصویب شد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه تحریم‌هایی را علیه دو مقام دولتی گرجستان و دو عضو جنبش راست افراطی طرفدار روسیه در این کشور که به گفته واشنگتن در برخورد خشونت آمیز با معترضان دست داشته‌اند، وضع کرد.

به دنبال وضع قانون «عامل خارجی» در ماه مه اعتراضات بزرگی در گرجستان شکل گرفت، درحالیکه این مصوبه مورد انتقاد غربی‌ها از جمله مقام‌های ایالات متحده بود چرا که آنها این قانون را الهام گرفته از روسیه می‌دانستند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمده است که تحریم های مالی روز دوشنبه، زویاد خرازیشویلی، رئیس اداره وظایف ویژه گرجستان و میلری لاگازاوری، معاون ویکه بر نیروهای امنیتی نظارت می‌کرد، هدف قرار داده است.

وزارت خزانه داری همچنین گفت که کنستانتین مورگوشیا، موسس شرکت رسانه‌ای آلت اینفو، و زوراب ماخارادزه یک شخصیت رسانه‌ای، نیز به اتهام گسترش اطلاعات نادرست هدف قرار گرفتند.

آمریکا در ماه ژوئن نیز چند تن از نمایندگان پارلمان گرجستان را که به این طرح رای مثبت داده بودند هدف تحریم‌های خود قرار داد.

حزب رویای گرجستان که کنترل پارلمان را در دست دارد، می‌گوید که این قانون برای تضمین شفافیت در تامین مالی خارجی سازمان‌های غیردولتی و حفاظت از حاکمیت کشور، مورد نیاز است.

واشنگتن مدت‌هاست که از این قانون انتقاد کرده و همکاری دوجانبه با گرجستان را بررسی کرده است.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ