مهم‌ترین تهدیدها علیه «تسلا»

اقتصاد ایران: با اینکه تسلا جزو برترین سازندگان خودروهای برقی است اما در این بخش رقبای زیادی وجود دارند و در ادامه می‌خواهیم بهترین جایگزین‌های تسلا را در سال ۲۰۲۴ معرفی کنیم.

تسلا در بحث تولید خودروهای بدون آلایندگی عملکرد بسیار خوبی داشته اما اگر فکر می‌کنید این برند دیگر بهترین خودروهای برقی را عرضه نمی‌کند پس این مقاله برای شماست. در حال حاضر تسلا فاصله زیادی با رقبای خود ندارد، چیزی که در سال‌های قبل کاملا قابل‌لمس بود. با اینکه محصولات این خودروساز آمریکایی همچنان جزو بهترین‌ها هستند اما رقبا هم پیشرفت کردند و حتی در برخی بخش‌ها از تسلا جلو زده‌اند. خرید بهترین خودرو برقی دیگر به‌راحتی سال‌های قبل نیست و خریداران باید تحقیق کرده و خودرو تولیدی تسلا را با رقبای زیادی مقایسه کنند. در اینجا رقبای اصلی هریک از محصولات تسلا را بررسی کرده و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را ذکر کرده‌ایم. البته از اشاره به تسلا مدل S و X به خاطر اینکه قدیمی هستند، خودداری شده است.

جایگزین‌های «مدل ۳»

تنها رقیب مدل ۳ که بر اساس پلت‌فرم ویژه خودروهای برقی ساخته نشده ب‌ام‌و i4 است هرچند از توانایی‌های کافی برای رقابت با تسلا سود می‌برد.

مدل پایه و تک‌موتوره i4 eDrive 35 قیمت ۵۲هزار دلاری دارد و بردش به ۴۴۴کیلومتر می‌رسد. بیشترین توان پیمایش در این خانواده به مدل دو موتوره i4 xDrive 40 با بهای ۶۲ هزار دلار اختصاص دارد. این مدل با یک‌بار شارژ مسافت ۴۹۴کیلومتری را طی کرده و صفر تا صد ۴.۹ثانیه‌ای دارد. اگر خواهان پرفورمنس بیشتر هستید، می‌توانید مدل i4 M50 را با قدرت ۵۳۶اسب‌بخار، شتاب ۳.۷ثانیه و قیمت ۷۰هزار دلار بخرید. ب‌ام‌و i4 خودرویی خوش‌ساخت و زیباست هرچند وزن بالایی دارد و به اندازه مدل ۳ چابک و سرزنده نیست. به‌عنوان گزینه آسیایی می‌توان به هیوندای آیونیک۶ اشاره کرد.

یکی از اولویت‌های اصلی هیوندای در طراحی آیونیک۶ بحث آیرودینامیک بوده و به همین خاطر طراحی آن در بین خودروهای امروزی جنجالی به‌نظر می‌رسد. زیر بدنه خودرو پلت‌فرم E-GMP وجود دارد که در اکثر خودروهای برقی هیوندای و کیا به‌کار رفته و از معماری ۸۰۰ ولتی پشتیبانی می‌کند به این معنی که امکان شارژ سریع خودرو وجود دارد. قیمت آیونیک۶ از ۳۸ هزار دلار شروع می‌شود و با این مبلغ به مدل پایه ۱۵۰اسب‌بخاری که شتاب ۸.۵ثانیه‌ای و شعاع حرکتی ۳۸۶کیلومتری دارد، دست پیدا می‌کنید. اگر به دنبال قدرت و برد بیشتر هستید باید مدل SE را با قیمت ۴۲ هزار دلار انتخاب کنید که ۲۲۵ اسب‌بخار قدرت داشته و با یک‌بار شارژ مسافت ۵۸۱کیلومتری را طی می‌کند. افزودن موتور دوم قیمت را ۳۵۰۰ دلار افزایش داده هرچند قدرت را به ۳۲۰ اسب‌بخار رسانده و توان پیمایش را به ۵۰۸ کیلومتر کاهش می‌دهد.

پولستار۲ نیز یکی از قدیمی‌ترین رقبای تسلا مدل ۳ محسوب می‌شود. با اینکه طراحی این خودرو نسبت به سال ۲۰۲۰ تغییر زیادی نداشته اما زیر پوست آن بهبودهای زیادی وجود دارد. مدل تک‌موتوره با قیمت ۵۰ هزار دلار، ۲۹۹ اسب‌بخار قدرت داشته و در ۵.۹ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

این مدل شعاع حرکتی ۵۱۵کیلومتری خواهد داشت. با پرداخت ۵۵هزار دلار می‌توان نسخه دو موتوره ۴۲۱ اسبی را خرید که شتاب را به ۴.۳ثانیه رسانده و توان پیمایش را به ۴۴۴کیلومتر می‌رساند. اگر خواهان قدرت بیشتر باشید باید پکیج پرفورمنس ۵۵۰۰ دلاری را بخرید که خروجی پولستار۲ را به ۴۵۵ اسب‌بخار رسانده و شتاب ۴ثانیه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. این پکیج شامل دامپرهای اولینز و رینگ‌های ۲۰اینچی است هرچند شعاع حرکتی را به ۳۹۷ کیلومتر کاهش خواهد داد.

جایگزین‌های «مدل Y»

پولستار۴ با ظاهر کوپه مانند خود یکی از خاص‌ترین طراحی‌ها را دارد به‌خصوص اینکه فاقد شیشه عقب است. با پرداخت ۵۵هزار دلار می‌توان نسخه پایه تک‌موتوره را خرید که قدرت ۲۷۲اسب‌بخاری و توان پیمایش ۴۸۳ کیلومتری دارد.

با سفارش سیستم چهارچرخ‌محرک، خروجی موتورها به ۵۴۴اسب‌بخار و البته قیمت به ۶۳هزار دلار می‌رسد. شتاب این مدل از ۶.۹ به ۳.۷ ثانیه کاهش یافته و برد خودرو نیز ۴۸ کیلومتر کمتر از مدل تک‌موتوره است.

بررسی‌ها روی شورولت نشان می‌دهد توانایی‌ها و احساس سواری اکوئینکس برقی کاملا شایسته تحسین است. قیمت ۳۵هزار دلاری این خودرو نیز بسیار مطلوب بوده و با این پول چیز زیادی به دست می‌آورید. مدل پایه اکوئینکس با یک‌بار شارژ مسافت ۵۱۳‌کیلومتری را طی می‌کند. مدل دوموتوره ۲LT قیمت ۴۳‌هزار دلاری داشته و اگر مدل فول ۳RS را انتخاب کنید باید ۴۷ هزار دلار بپردازید.

هیوندای آیونیک۵ از پلت‌فرم مشترک با آیونیک۶ استفاده می‌کند و یکی از محبوب‌ترین جایگزین‌های تسلا محسوب می‌شود. مدل پایه این خودرو ۴۲هزار دلار قیمت دارد و با قدرت ۱۶۸ اسب‌بخار و شعاع حرکتی ۳۵۴ کیلومتر عرضه شده است.

یک پله بالاتر مدل قوی ۲۲۵اسب‌بخاری قرار گرفته هرچند قیمت آن ۴۶ هزار دلار است.

این مدل با یک‌بار شارژ مسافت ۴۸۸ کیلومتری را طی می‌کند. با پرداخت ۳۵۰۰ دلار دیگر می‌توان مدل ۳۲۰ اسبی را خرید که بردش ۴۱۸ کیلومتر اعلام شده است. گل سرسبد این خانواده آیونیک ۵ N ؛ ۶۶هزار دلار قیمت دارد که محصولی هیجان‌انگیز به‌شمار می‌رود. با اینکه کیا EV6 شباهت‌های فنی زیادی با دو خودرو هیوندای دارد اما ظاهر منحصربه‌فرد آن کاملا جلب‌توجه می‌کند. این خودرو تجربه سواری دینامیک‌تری نسبت‌به هیوندای دارد. مدل پایه با قیمت زیر ۴۳هزار دلار در دسترس بوده و توان پیمایش ۳۷۳ کیلومتری دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ