الدویری: تنها راه آزادسازی فلسطین آماده‌سازی طولانی‌مدت است

اقتصاد ایران: کارشناس برجسته نظامی مصری ضمن اشاره به عدم حق موجودیت اسرائیل در منطقه، بر آماده‌سازی طولانی مدت جهت آزادسازی فلسطین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سرلشکر فایز الدویری کارشناس برجسته نظامی مصری معتقد است که برای آزادسازی فلسطین باید وارد مرحله طولانی‌مدت آماده‌سازی شد که مستلزم سال‌ها فعالیت است.

وی عنوان کرد همزمان باید روی فرهنگ‌سازی در زمینه نظامی کار کرد و سربازان را از نظر ملی، اجتماعی و علمی تقویت کرد.

این سخنان الدویری در پاسخ به این پرسش که «اگر مأموریت آزادسازی فلسطین به او سپرده شود، چه خواهد کرد؟» که از شبکه الجزیره پخش می‌شود، بیان شد.

وی افزود: «در حال حاضر باید پروژه‌ای برای آزادسازی فلسطین وجود داشته باشد، نه پروژه‌ای برای صلح.» و دلیل این موضوع را این‌گونه بیان کرد که راست‌گرایان افراطی اسرائیل به حق فلسطینیان برای موجودیت اعتراف نمی‌کنند.

اما در پاسخ به اینکه اگر اردن مورد تجاوز قرار گیرد، الدویری گفت که اگر در موقعیت مسئول برای پاسخ به چنین حملاتی باشد، «باید در آن زمان جنگ را با توانمندی‌های موجود مدیریت کرد و از آن‌ها به بهترین شکل ممکن بهره برد.»

این کارشناس نظامی از پاسخ به پرسش «اگر ارتش اسرائیل را پس از ضربه ۷ اکتبر ۲۰۲۳ اداره می‌کرد، چه واکنشی نشان می‌داد؟» امتناع کرد و گفت که مبنای فکری او متفاوت است و از فرهنگی با میراث اخلاقی، ارزشی و دینی نشأت می‌گیرد و زبان جرم در قاموس او جایی ندارد.

او اشاره کرد که ارتش اشغالگر در غزه همه جنایات را مرتکب شده است زیرا «طوفان الاقصی» ضربه‌ای به اعتماد به نفس رژیم صهیونیستی نسبت به ارتش خود وارد کرد.

وی بر لزوم اعتراف رژیم صهیونیستی به این واقعیت تلخ تاکید کرده و خاطرنشان کرد که راه‌حل سیاسی است، نه نظامی.

در مورد تنش فزاینده در منطقه، الدویری معتقد است که ایالات متحده و ایران خواهان جنگ گسترده در منطقه نیستند، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بیشترین علاقه را به این امر دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ