حضور «چری» در فهرست ۵۰۰ شرکت برتر جهان

اقتصاد ایران: شرکت چری توانست طی یک موفقیت چشمگیر با کسب رتبه ۳۸۵ در فهرست ۵۰۰ شرکت برتر جهان که به‌صورت سالانه توسط مجله معتبر فرچون (Fortune) منتشر می‌شود، قرار بگیرد.

نقطه عطف می‌تواند یک دستاورد مهم برای شرکتی باشد که سفر خود را ۲۷ سال پیش از یک خانه کوچک آغاز کرد. امروزه چری با حضور در بیش از ۸۰ کشور به‌یک برند خودروسازی جهانی تبدیل شده است و به ۱۴.۲ میلیون کاربر در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد.

خیز چری برای کسب شهرت جهانی

حضور چری در این فهرست درواقع نشان‌دهنده تعهد مستمر این شرکت نسبت به‌نوآوری و رشد پایدار است. برند چری با شروعی ساده در دهه ۱۹۹۰، توانست به‌عنوان یک عضو صنعت‌خودرو درحال توسعه چین، رشد قابل توجهی را تجربه کند. همچنین تحت هدایت «یین تونگیو» این شرکت توانست بر چالش‌های مهمی از جمله کمبود منابع و فناوری غلبه کند.

در سال ۱۹۹۹ چری با موفقیت نخستین محصول خود با نام «فنگیون» را تولید کرد که به‌سرعت به یک خودرو پیشتاز در بازار تبدیل شد. در طول سال‌های گذشته نیز چری به‌طور مداوم نقش شرکت پیشتاز در فروش خودروهای مستقل چینی را ایفا کرده و در زمینه توسعه فناوری‌های اصلی خودرو نیز همواره پیشگام بوده است.

همچنین شایان ذکر است روند تحول استراتژیک شرکت چری که از سال ۲۰۱۰ با تمرکز بر توسعه و نوآوری شروع شد، زمینه‌ساز موفقیت‌های اخیر این برند بوده است.

طی سال‌های گذشته شرکت چری توانسته است با موفقیت جای خود را در میان خودروسازان جهان باز کند. فروش سالانه این شرکت طی بازه سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ تقریبا دو برابر شد و سال گذشته به یک میلیون و ۸۸۱ هزار مورد رسید. در سال جاری میلادی نیز چری با فروش بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو در نیمه نخست سال، توانسته است رشد روزافزون خود را در تولید خودروهایی با انرژی جدید و سنتی حفظ کند.

«اِکسید»: تازه‌ترین محصول فوق لوکس چری

اخیرا نیز در تلاش برای حفظ برتری خود، چری برند اِکسید (EXEED) را که نمادی از ظرافت و هنر پیشرفته خودروسازی است، راه‌اندازی کرده است. از زمان آغاز به‌کار خود در سال ۲۰۱۷، اِکسید توانسته است به‌سرعت شهرت بین‌المللی چشمگیری را کسب کند. نخستین حضور این برند در نمایشگاه خودرو فرانکفورت با خودرو مفهومی «TX»، فهم جدیدی از ترکیب تجمل و نوآوری ارائه داد. اِکسید با موفقیت توانست به‌نیازهای نسل جدیدی از مشتریان که به‌دنبال تجربه رانندگی لوکس، پایدار و شخصی بودند، پاسخ مثبت دهد.

شعار تجاری برند اِکسید ( Born for More) نیز عمیقا ریشه در روحیه کاوش و تعالی مداوم نخبگان و کارکنان این برند دارد که همواره از سرمایه‌گذاری قابل توجه برند چری در منابع استراتژیک سطوح بالا برخوردار بوده‌اند.

زمانی که اِکسید شروع به‌کار کرد، پلت‌فرم «M۳X Mars» را به‌بازار معرفی و تمام قوای خود را بر تولید خودروهای مدولار هوشمند متمرکز کرد. این پلت‌فرم که مطابق با استانداردهای خودروهای لوکس جهانی طراحی شده، ارزش برند اِکسید و فناوری آینده‌نگر آن را به‌خوبی نشان می‌دهد.

در اسم این پلت‌فرم، حرف «M» نشان‌دهنده مریخ است که نشانگر پیگیری بی‌وقفه این برند برای اکتشاف است. عدد «۳» نیز نشانگر سه ویژگی فنی اصلی این پلت‌فرم یعنی انعطاف‌پذیری، معماری شبکه هوشمند و قدرت پیشرانه است و در نهایت حرف «X» نیز نماد امکانات بی‌حد و حصری است که این پلت‌فرم برای ایجاد مدل‌های متناسب با نیازهای مختلف مشتریان فراهم می‌کند.

برند اِکسید ضمن گسترش مرزهای تکنولوژیک خود، پلت‌فرم «T۲X» را نیز به‌بازار معرفی کرد که درواقع نسخه ارتقا یافته «M۳X» است که دارای پیشرفت‌های جامع در زمینه ایمنی، راحتی، فضا و قدرت است. معماری «T۲X PHEV» براساس استانداردهای ایمنی ۵ ستاره جهانی ساخته شده است.

از جمله ویژگی‌های پیشرفته این پلت‌فرم می‌توان به‌سیستم مدیریت با کیفیت جهانی و همچنین استفاده از ۱۰ کیسه هوای مختلف اشاره کرد. راحتی این پلت‌فرم از طریق سیستم تعلیق مغناطیسی (CDC)، سیستم جذب شوک هیدرولیکی و یک سیستم فرمان الکتریکی پینیون دوگانه تضمین می‌شود.

این پلت‌فرم با استفاده از مفهوم طراحی «MM» فضای مختص سرنشینان را ‌حداکثری کرده است. همچنین نسل سوم موتورهای «Kunpeng Hybrid» و «Kunpeng ICE» نیز قدرت و کارایی بی‌نظیری را به این پلت‌فرم بخشیده‌اند.

تعهد برند اِکسید به ارائه راه‌حل‌های نوآورانه و پیشرفته در زمینه طراحی و تولید خودرو با تولید موتورهای «ICE T۲X» به اوج خود رسیده است. موتور ۱.۶ T، با راندمان حرارتی بیش از ۳۷.۱ درصد و حداکثر گشتاور ۴۰۰N•m به‌عنوان قوی‌ترین موتور در کلاس خود می‌درخشد. موتور «T۲X ICE» به‌کمک یک گیربکس «۸AT» که برای تعویض دنده روان و مصرف سوخت بهینه در نظر گرفته شده و همچنین سیستم چهار چرخ متحرک (۴WD) که قدرت مانور بیشتری ارائه می‌دهد، توانسته است عملکرد درخشانی را به‌نمایش بگذارد.

معرفی مدل‌های «EXLANTiX» و «ES»

با تکیه بر موفقیت‌های برند اکسید، چری همچنین توانسته است سری «EXLANTiX» را به‌بازار معرفی کند که طیف جدیدی از وسایل نقلیه برقی (NEVs) را در بر می‌گیرد. مدل «ES» نخستین سدان تمام‌الکتریکی این سری است که درواقع به‌نماد تعهد چری به‌تولید خودروهایی با سوخت پایدار تبدیل شده است.

ظهور چری در فهرست «۵۰۰ شرکت برتر جهانی» مجله فرچون و همچنین معرفی سری‌های «اِکسید» و «EXLANTiX» نشان‌دهنده تمرکز استراتژیک این شرکت بر امر نوآوری و توسعه با کیفیت است. چری با سرمایه‌گذاری در فناوری‌های اصلی و حفظ چشم‌انداز جهانی، قصد دارد دوره گذار صنعت‌خودرو جهان به‌سمت رانندگی پایدار و هوشمند را رهبری کند.

با نگاهی به آینده، چری قصد دارد طی پنج سال آینده بیش از ۱۰۰ میلیارد یوآن در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کند که این شامل تمرکز بر طراحی پلت‌فرم‌های جدید، تولید موتورهای هیبرید متنوع، استفاده از انرژی هیدروژنی، استفاده از نیروی الکتریکی و فناوری‌های تعامل هوشمند است. این سرمایه‌گذاری چشمگیر نشانگر تعهد چری به‌توسعه فناوری صنعت‌خودرو و ارائه محصولات پیشرفته متناسب با نیازهای بازار داخلی و بین‌المللی است.

چری همچنین میزبان «اجلاس جهانی کاربران» سال ۲۰۲۴ در ماه اکتبر خواهد بود. این اجلاس کاربرانی را از کشورهای مختلف گرد هم می‌آورد و بستری را برای نمایش آخرین نوآوری‌های چری و تعامل با جامعه جهانی کاربرانش فراهم می‌کند. این کنفرانس زیست‌محیطی ضمن تاکید بر تعهد چری به‌استفاده از شیوه‌های پایدار و خدمات کاربرمحور، استراتژی جهانی و فلسفه خدمات کاربر را تقویت می‌کند. چری با ایجاد ارتباط عمیق‌تر با کاربران و سهامداران خود قصد دارد یک اکوسیستم خودرویی پویا و پایدار ایجاد کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ