تغییر در طراحی اپل‌واچ سری ۱۰ ارائه قابلیت اندازه‌گیری فشار خون را به‌تأخیر انداخت؛ گزارش مارک گرمن

اقتصاد ایران: به‌نظر می‌رسد قابلیت موردانتظار اندازه‌گیری فشار خون، به‌دلیل تغییرات طراحی اپل واچ سری ۱۰ به این ساعت‌ها اضافه نشده است.

ظاهراً تغییرات اعمال‌شده در طراحی ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۱۰، دلیل تأخیر در ارائه‌ی قابلیت موردانتظار اندازه‌گیری فشارخون روی این محصولات است. گفته می‌شود این شرکت هنگام آزمایش قابلیت مذکور با سری ۱۰ با مشکل مواجه شده است.

Nikkei در سال ۲۰۲۱ ادعا کرده بود که قابلیت سنجش فشارخون با اپل واچ سری ۷ ارائه خواهد شد؛ اما مارک گرمن از بلومبرگ ادعای مذکور را رد کرد که پیش‌بینی او کاملاً درست بود.

همه می‌دانند اپل در حال کار روی افزودن قابلیت اندازه‌گیری فشار خون به مدل‌های بعدی اپل واچ است. گرمن در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد تا ارائه‌ی این قابلیت حداقل چند سال فاصله داریم و احتمالاً در سری ۱۰ عرضه خواهد شد. به‌هرحال این اتفاق رخ نداد و گرمن در خبرنامه‌ی PowerOn اعلام کرد اپل هنگام آزمایش قابلیت مذکور در سری ۱۰، با مشکلاتی مواجه شده است.

اندازه‌گیری فشار خون به روش سنتی نیازمند تجهیزات مخصوص و بازوبند فشار است. هنگامی‌که بازوبند به‌طور کامل تا فشار بالا باد می‌شود، هیچ جریان خونی ازطریق شریان‌ها عبور نمی‌کند. با کاهش فشار بادبند به زیر فشار سیستولیک، فشار کاهش‌یافته روی شریان اجازه می‌دهد تا خون از آن عبور کند و لرزش قابل‌تشخیصی در دیواره‌ی شریان ایجاد شود. هنگامی‌که فشار بادبند از فشار دیاستولیک بیمار پایین می‌آید، خون در ضربان‌های معمول بدون ایجاد هیچ لرزشی در دیواره و به‌طور روان ازطریق شریان جریان می‌یابد.

مقالات مرتبط:
  • گزارش بلومبرگ؛ اپل واچ SE جدید با بدنه پلاستیکی همچنان در دست توسعه است
  • دسترسی به قابلیت سنجش اکسیژن خون اپل واچ سری ۱۰ در آمریکا ممکن نخواهد بود

کاری که اپل واچ انجام خواهد داد، استفاده از چیزی شبیه حسگر سنجش ضربان قلب موجود در این محصول، برای بررسی شکل موج نبض هنگام اندازه‌گیری از مچ دست است. این کار می‌تواند برای تخمین سفتی احتمالی دیواره‌ی شریان استفاده شود که عامل اصلی تأثیرگذار بر فشار خون به‌حساب می‌آید.

ظاهراً اپل می‌خواهد قبل از راه‌اندازی قابلیت سنجش فشار‌خون، دقت آن را بهبود بخشد. یکی از رویکردهای امیدوارکننده‌تر استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی برای تفسیر داده‌ها است که احتمال دارد اپل از آن بهره ببرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ