بازتاب نشست خبری رئیس‌جمهور ایران در خبرگزاری «رویترز»

اقتصاد ایران: خبرگزاری «رویترز» تنها دقایقی پس از اتمام نشست خبری رئیس‌جمهور ایران، به بازتاب بخش هایی از آن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.

بیش از ۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی این نشست خبری را پوشش دادند.

رئیس جمهور کشورمان در بخشی از این نشست خبری تأکید کرد: ما قدرت دفاعی خودمان را از دست نخواهیم داد، مگر آنکه در دنیا یا منطقه همه خلع سلاح شوند. ما اصلاً با کسی دعوا نداریم و به دنبال جنگ افروزی نیستیم. اگر آمریکا هم حق و حقوق ما را رعایت کند، ما با آمریکا و با هیچ کشور دیگری دعوا نداریم. ما را نباید تهدید و تحقیر کنند، ما زیر بار تحقیر و تهدید نمی‌رویم.

خبرگزاری رویترز هم اکنون در پوشش نشست خبری مسعود پزشکیان در این ارتباط چنین تیتر زد: رئیس‌جمهور ایران گفت که اگر آمریکا از دشمنی خود دست بردارد، مذاکره مستقیم با آمریکا امکان‌پذیر است.

بازتاب نشست خبری رئیس‌جمهور ایران در خبرگزاری «رویترز»

رویترز در این خصوص اعلام کرد: رئیس جمهور ایران مسعود پزشکیان روز دوشنبه گفت که اگر واشنگتن در عمل نشان دهد که با جمهوری اسلامی خصومت ندارد، ایران می‌تواند مستقیماً با ایالات متحده گفتگو کند.

این خبرگزاری افزود: پزشکیان در یک کنفرانس خبری در تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تهران آماده گفتگوهای مستقیم با آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) است یا خیر؟؛ با بیان اینکه ما با آمریکا دشمنی نداریم، آنها باید با نشان دادن حسن نیت خود در عمل به دشمنی خود با ما پایان دهند. وی افزود: ما با آمریکایی‌ها هم برادر هستیم.

خبرگزاری رویترز افزود: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ با این استدلال (بهانه واهی) که این توافق بیش از حد سخاوتمندانه نسبت به تهران بود، از این توافق خارج شد و تحریم‌های شدید ایالات متحده علیه ایران را بازگرداند و تهران را وادار کرد که به تدریج از محدودیت‌های هسته‌ای توافق عدول کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ