دلیل استقبال خانواده‌ها از مدارس صدرا

اقتصاد ایران: قائم مقام سازمان مدارس دولتی صدرا، در خصوص دلیل استقبال خانواده‌ها از مدارس صدرا، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مبینی، در نشست خبری با موضوع بازگشایی مدارس با اشاره به طرح جدید سازمان مدارس صدرا به نام شبکه مدارس «مدار» گفت: در طرح مدار خدمت رسانی محتوایی به مدارس دولتی غیر صدرایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این شبکه مدارس تاکنون در سه استان شکل گرفته است، گفت: این طرح محفلی است برای هم افزایی بین مدیران مدارس دولتی تحول خواه و خدمات‌رسانی محتوایی مدارس صدرا به این مدارس است.

قائم مقام سازمان مدارس دولتی صدرا گفت: در این شبکه خدماتی با عناوین «هم نشین» شامل نشست‌های گفتمانی و تحولی در آموزش و پرورش، «هم آموز» که شامل دوره‌های آموزشی مورد نیاز کادر محترم مدارس، «هم مسیر» که شامل مشاوره‌های مدیریتی مدرسه دولتی، «هم قدم» شامل پویش‌ها و عملیات‌های مشترک مدارس دولتی، «هم آفرین» شامل پشتیبانی فکری و راهبری ایده‌های تحولی مدیران مدارس، و «هم خوان» کارگروه‌های مطالعاتی مورد نیاز است.

مرکز آموزش راه مربی خدمتی از مدارس صدرا به فرهنگیان است

ایشان خدمات آموزشی موجود در مرکز آموزش راه مربی را نیز دیگر خدمت مدارس صدرا به فرهنگیان دانست و گفت: از تأسیس این مرکز در سال ۱۴۰۱ تاکنون این مرکز توانسته است بیش از ۴۲ هزار نفر ساعت آموزشی برای فرهنگیان محترم در موضوعات مختلف برگزار نماید.

حجت السلام مبینی در ادامه با اشاره به «شبکه دختران حاج قاسم» به خدماتی که سازمان مدارس صدرا برای دانش آموزان غیر صدرایی نیز ارائه می‌دهد اشاره کرد و گفت: رویدادهای حضوری و دوره‌های مجازی، و فضای کشنگری اجتماعی متناسب با دختران نوجوان از جمله برنامه‌های این شبکه است.

وی افزود: برای نوجوانان پسر نیز «تشکل نوآوین» شکل گرفته است که متصدی تربیت رسانه‌ای و اعتقادی پسران حاضر در این تشکل می‌باشد.

حجت‌الاسلام مبینی با اشاره به تحولات جدید مدارس صدرا گفت: با کارشناسی سه ماهه که انجام شد برای سال تحصیلی پیش‌رو رشته‌های انسانی و ریاضی متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها به مدارس صدرا اضافه شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حامد مبینی قائم‌مقام سازمان مدارس دولتی صدرا در نشست خبری که امروز در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: مدارس صدرا، مدارس دولتی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی هستند که به‌صورت دولتی اداره می‌شوند.

فعالیت ۱۹۷ مدرسه صدرا در سراسر کشور

وی با بیان اینکه ۳۲۰۰ کادر فرهنگی در مدارس صدرا فعالیت می‌کنند، افزود: ۱۹۷ مدرسه صدرا در ۲۸ استان و ۱۰۴ شهرستان فعال می‌باشند. این مدارس شامل ۹ مدرسه ابتدایی، ۵۹ مدرسه متوسطه اول و ۱۲۹ متوسطه دوم است و امسال هم ۱۵ مدرسه در متوسطه اول و دوم به این تعداد اضافه خواهد شد.

قائم‌مقام سازمان مدارس دولتی صدرا با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۸ هزار و ۱۸۴ دانش‌آموز در مدارس صدرا تحصیل می‌کنند، افزود: تعداد دانش‌آموزان مدارس صدرا در سال تحصیلی جاری به بیش از ۲۰ هزار نفر ارتقا پیدا کرده است.

وی به با اشاره به ویژگی‌های مدارس صدرا ادامه داد: از جمله ویژگی‌های مدارس صدرا دخالت و پیشرانی مدیران و کادر مدارس در برنامه‌ریزی برای مدارس از کف میدان، کنشگری هدف‌مند و فعالیت تشکیلاتی نوجوانان در مدارس، برنامه‌ریزی مدون جهت اجرایی‌سازی سند تحول، توجه به تربیت تمام ساحتی، ایجاد فضای تربیتی و اخلاقی حاکم بر مدارس، توجه به فناوری‌های آموزشی و مدیریتی در مدیریت مدرسه، و ایجاد پرونده تربیتی در کنار پرونده علمی برای ارزش‌یابی دانش‌آموزان است.

دلیل استقبال از مدارس صدرا چیست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مبینی دلیل استقبال والدین از مدارس صدرا را همین ویژگی‌ها دانست و افزود: در برخی مدارس متوسطه اول بالای ۵۰۰ نفر پیش ثبت‌نام داشتند.

وی در خصوص ایجاد مدارس صدرا گفت: متناسب با ظرفیت سنجی هر منطقه، مدارس صدرا با ۳ نهاد آموزش‌وپرورش، اداره کل تبلیغات اسلامی هر استان برای تجهیزات و ستاد کشوری یعنی سازمان تبلیغات اسلامی همکاری کرده و ایجاد می‌شود.

قائم‌مقام سازمان مدارس دولتی صدرا تصریح کرد: مدارس صدرا یک مدرسه دولتی بر اساس سند تحول بنیادین است و در تلاش هستیم که الگویی شویم که سند تحول اجرا شود و در این راستا در حال تهیه مدرسه تراز انقلاب اسلامی و ایجاد الگوی عملیاتی در مدارس با همکاری مدیران مدارس صدرا هستیم و در تلاشیم که الگوی مدارس دولتی شویم.

وی ادامه داد: با کارشناسی سه‌ماهه که انجام شد رشته‌های انسانی و ریاضی متناسب با ظرفیت به مدارس صدرا اضافه شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ